11/08/22

"Heaven" - Karolina Glabisz

156/150/44820/2022

 

Dostrzec niebo z nie do końca przystępnej ziemi

 
Powieść to debiut Autorki i jak na pierwszą książkę uważam, że bardzo udany. Jest to pozycja z kategorii young adult, lub po prostu szerzej określając młodzieżówka z dominacją tematów obyczajowych, ale również jak w takich lekturach często bywa wątków romantycznych.

Aimee — główna bohaterka książki niedawno straciła mamę w tragicznym wypadku i w dalszym ciągu przechodząc przez niezwykle trudny proces żałoby, musi się nauczyć znowu poprawnie funkcjonować. W takiej sytuacji nie do końca dziwi, że dziewczyna wpadła w złe towarzystwo i kłopoty, z którymi nie może sobie sama poradzić, a do tego pogorszyły się jej relacje z rodziną. Mimo że na takie działania w pewnym sensie można znaleźć wytłumaczenie, ojciec nastolatki nie chce na nie pozwolić  i podejmuje radykalne kroki. Aimee wyjeżdża do rodziny mieszkającej w małej kanadyjskiej miejscowości, a spokojny czas u boku bliskich ma sprawić, że zrozumie pewne rzeczy.

Dziewczyna początkowo niechętnie buduje więzi z ciocią i wujkiem, a przede wszystkim kuzynkami, ale z biegiem czasu zaczyna się przed nimi otwierać. Dzięki Naomi i Sky poznaje również nowych znajomych, uczestniczy w lokalnych aktywnościach, a nawet poznaje przystojnego i utalentowanego chłopaka. Czy wyjazd, który miał być koszmarem, przerodzi się w mile spędzone lato? Jak rodzina Aimee i ona sama poradzą sobie z żałobą? Czy aby coś się zmieniło potrzeba radykalnych kroków?

Krótką książkę przeczytałam bardzo szybko. To tak naprawdę lektura na jeden wolny wieczór, co nie oznacza, że opisana historia jest lekka i przyjemna, a poruszone przez Autorkę tematy błahe i niewarte uwagi. W niewielkiej objętościowo powieści Karolinie Glabisz udało się napisać  o wielu ważnych kwestiach. Jak to zazwyczaj w młodzieżówkach bywa, przeczytamy o przyjaźni, czy pierwszym zauroczeniu, ale również o poważnych i trudnych tematach. Autorka opisała poddane trudnej próbie relacje z rodziną, ale przede wszystkim zdecydowała się na poruszenie niezwykle ważnego tematu, jakim jest żałoba i proces godzenia się z odejściem bliskiej osoby, oraz tego, jak może wpływać na codzienne życie młodego człowieka.

Powieść nie jest do końca łatwą i lekką lekturą. Karolina Glabisz znalazła balans pomiędzy trudnymi i wymagającymi przemyślenia, wręcz psychologicznymi tematami, a tymi przyjemnymi, o których chętnie czytają młodzi ludzie. Książka najbardziej przypadnie do gustu właśnie nastolatkom, którzy są docelowymi odbiorcami. Ja z lekturą spędziłam naprawdę przyjemne chwile, ciekawie wykreowani bohaterowie i lekkie pióro Autorki sprawiają, że jest to pozycja, którą warto przeczytać.
 
Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl. Bardzo dziękuję serwisowi i Wydawnictwu NovaeRes za możliwość przeczytania i zrecenzowana powieści. 
 
8/10
 

12 komentarzy:

  1. Polecę tę książkę mojej siostrzenicy 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. It does look to be a challenging topic. Glad you enjoyed it. Thanks so much for the heart-felt review.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam komu zaproponować tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię young adult i cieszę się, że to taki udany debiut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo lubię książki z tego gatunku. Ostatnio trafiam na bardzo dobre debiuty i niezwykle mnie to cieszy.

      Usuń
  5. Do tej pory nie słyszałam o twórczości tej autorki, ale widzę, że to zupełnie nie mój target, więc raczej sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwsza książki Autorki i chyba nie była bardzo rozpropagowana w mediach, bo również nie czytałam o niej dużo. Jeśli to nie Twój gatunek, to myślę, że pomimo tego, że książka jest naprawdę bardzo dobra, nie warto się męczyć.

      Usuń
  6. Fabuła wydaje się być niczego sobie. Na razie jednak mam co czytać. :) Jak to ja mówiąc szczerze.

    Książka faktycznie bardziej dla osób zainteresowanych lotnictwem i II Wojną Światową. Nie mniej czytało mi się ,,Wielki cyrk" nieźle.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na fabułę być może nie jest oryginalny jak na ten gatunek, ale czyta się naprawdę przyjemnie. :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?