04/07/22

Czy warto było przeczytać te książki? - czerwiec 2022

Czerwiec nie należał u mnie do najłatwiejszych miesięcy. Nawarstwiło się kilka rzeczy w życiu osobistym, o których niekoniecznie chcę tutaj pisać, ale mam nadzieję, że już wychodzę na prostą i wchodzę w lipiec z podniesioną głową, ale również z nadzieją, że będzie dla mnie łaskawszy.

Ze względu na brak czasu i inne zajęcia, ubiegły miesiąc nie był również najlepszy czytelniczo. Przeczytałam tylko albo aż trzynaście książek, czyli najmniej od początku roku. Tradycyjnie przeczytałam najwięcej książek obyczajowychosiem pozycji. Poznałam również po jednej powieści z kategorii biografia, kryminał, klasyka, literatura dziecięca i popularnonaukowa.

Większość recenzji udało mi się już napisać i możecie je czytać w poprzednich wpisach. Brakuje tekstów o kilku książkach, które będę uzupełniać na bieżąco — na pewno pojawią się tutaj w bliższej lub dalszej przyszłości.

Wśród trzynastu przeczytanych książek większość bardzo mi się podobała, ale jedna zasłużyła na wyróżnienie. Jest to powieść obyczajowa autorstwa Izabelli Agaczewskiej - "Poduszka na parapecie". Każda kolejna pozycja Autorki bardzo mi się podoba i kradnie moje serce, głównie przez niezwykle udaną kreację bohaterów i emocje, jakie wywołuje podczas poznawania historii. Zapoznałam się już ze wszystkimi książkami Autorki i z niecierpliwością czekam na następne, a Was zachęcam do poznania, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście.

W podsumowaniu chciałabym również podziękować Autorom i Wydawnictwo, dzięki którym mogłam poznać wyjątkowe historie zawarte w książkach. W czerwcu współpracowałam z Wydawnictwami Lucky i Lekkie. Za ponownie zaufanie dziękuję Autorkom: Annie Stryjewskiej, Wandzie Siubieli, Patrycji Żurek i Izabelli Agaczewskiej, natomiast za pierwszą, mam nadzieję udaną współpracę Annie Bałucie, Wandzie Majewskiej, Annie Madejak, Grażynie Malickiej i Adamowi Widerskiemu. Odbyłam niezwykłe książkowe podróże z Waszymi książkami, które na długo zapadną w mojej pamięci!

Jak minął Wam czerwiec? Może był dla Was bardziej sprzyjający? Chętnie przeczytam o tym, co przeczytaliście i jak spędziliście ubiegły miesiąc. Poniżej zostawiam Wam moją listę z linkami do recenzji umieszczonych na blogu.
  1. „Miłość w ruinach” - Grażyna Malicka 6/10
  2. „Poduszka na parapecie” - Izabella Agaczewska 9/10
  3. „Chłopi. Jesień” - Władysław Reymont 6/10
  4. „Piotr(uś) w pakiecie” - Anna M. Brengos 7/10
  5. „Proroctwo” - Adam Widerski 7/10
  6. „Siła wyboru” - Anna Madejak 8/10
  7. „Światła w oknach” - Patrycja Żurek 8/10
  8. „Włam się do mózgu” - Radosław Kotarski 7/10
  9. „Gdyby” - Wanda Majewska 8/10
  10. „Morze Nadziei” - Wanda Siubiela 8/10
  11. „Albański motyl” - Anna Stryjewska 8/10
  12. „Rewanż” - Natasza Socha 7/10
  13. „Listy do Emki” - Anna Bałuta vel "Poli Ann" 8/10
 

 

28 komentarzy:

  1. mnie chyba najbardziej korci Proroctwo i Siła Wyboru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książki, które warto przeczytać. :)

      Usuń
    2. muszę tylko znaleźć na nie czas:D

      Usuń
    3. Prędzej czy później na pewno się uda. ;D Dużo zdrówka i spokoju dla Was. :)

      Usuń
  2. Ja dokładnie mam tak samo, jak moja poprzedniczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie powinnaś się zawieść tymi pozycjami. :D

      Usuń
  3. Adam Widerski4/7/22 18:16

    Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nic z tego nie czytałam, ale wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo książek w tym zestawieniu to pozycje, z którymi naprawdę warto się zapoznać. :D

      Usuń
  5. 13 książek to przecież wspaniały wynik. Oby w lipcu Twoje życie osobiste się unormowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie narzekam, szczególnie biorąc pod uwagę sytuację, ale zawsze mogło być lepiej. Dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  6. Chyba nic z tego nie czytałam, ale "Chłopów" chciałabym kiedyś nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie była to książka, która w tym miesiącu podobała mi się najbardziej, ale mimo to warto. :D

      Usuń
  7. 13 książek w ciągu miesiąca, to dobry wynik. Też czytałam niektóre z nich, np, "Siła wyboru", "Listy do Emki" i "Miłość w ruinach."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywały lepsze, ale biorąc pod uwagę inne kwestie również myślę, że nie było źle. :) Zazwyczaj pokrywają nam się jakieś książki. ;)

      Usuń
  8. Niektóre książki mnie bardzo kuszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłaś tu znaleźć jakieś inspiracje. :D

      Usuń
  9. Bardzo dobry wynik, brawo! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam swój stosik do recenzowania (a wcześniej do czytania). Już nie mogę się doczekać. :)

    Heh. Niedługo to nawet samo wejście do takiego SPA będzie kosztowało majątek, jeśli tak będzie w gospodarce się działo.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten stosik, pomimo większej ilości czasu na czytanie w ostatnich dniach, zamiast maleć cały czas rośnie, więc warto na nie uważać. ;) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Nic z tej cudnej kupki, nie wpadło mi dotąd w ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sporo, sporo - zawsze mam przy sobie książkę, nawet na rajdach górskich czy rowerowych, choć doskonale wiem że i tak nie będzie czasu poczytać. Ale tyle co Ty nie jestem w stanie czasowo ogarnąc - gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą książką zawsze przy sobie mam podobnie - wiem, że nie będzie czasu na czytanie, ale i tak mam ją ze sobą. ;) Dziękuję, chociaż to był dla mnie gorszy czytelniczo miesiąc. U mnie tak duża liczba przeczytanych pozycji wynika z tego, że czytanie i pisanie są dla mnie główną pasją, hobby i to im poświęcam najwięcej wolnego czasu. :)

      Usuń
    2. Rozumiem - ja mam trzy koty, dwa psy, dwóch synów i tysiące kilometrów szlaków do przebycia - na czytanie zostaje nieco mniej czasu

      Usuń
    3. To zrozumiałe. :D Chętnie śledzę miejsca, do których docierasz!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?