18/06/22

"Siła wyboru" - Anna Madejak

111/150/31700/2022

 

Czy wybór może mieć siłę taką, by zmienić nasze życie?

  
Jakoś już tak jest, że niezależnie od wieku życie doświadcza nas w różny sposób. Jednych bardziej, drugich mniej, każdego w inny sposób. Alicja pomimo młodego wieku ma już za sobą wiele trudnych doświadczeń. Chociaż cały czas się stara, nie potrafi jeszcze odnaleźć właściwej drogi w życiu, ale również drogi do wnętrza samej siebie. Kobieta ma wiele kompleksów i nie ma zbyt dobrej wizji na swoją przyszłość, ale to nie to jest najgorsze. Alicję męczą straszne sny, które pokazują, kim była w poprzednim wcieleniu, ale również w pewnym sensie są odzwierciedleniem jej lęków. Paradoksalnie może to właśnie one pomogą kobiecie odnaleźć samą siebie — tę prawdziwą i szczęśliwą, ale również to, czego pragnie? 

Alicja podejmuje decyzję o rozpoczęciu studiów medycznych, które są swego rodzaju przełomem, chociaż na początku nic tego nie zapowiada. Nie podejrzewa bowiem, że jeden z pacjentów to mężczyzna, z którym kiedyś łączyło ją coś znacznie więcej, niż zwykła znajomość. Wiele zależy właśnie od podjętych przez kobietę decyzji, ale również od tego, czy da przeszłości odejść w zapomnienie i skupi się na teraźniejszości. Czy to się uda? Czy spotkanie z mężczyzną było przypadkiem, a może zrządzeniem losu?

Książka Anny Madejak to bardzo ciekawa powieść, którą trudno mi przyporządkować do konkretnego i tylko jednego gatunku. Chociaż zdecydowanie dominują w niej wątki obyczajowe, to nie brakuje również bardzo ważnego medycznego, historycznego, czy nawet kryminalnego. Wszystko to Autorka sprawnie połączyła w spójną całość, którą poznaje się z przyjemnością.

Pozycja podzielona jest na cztery części i chociaż główna akcja toczy się w latach 2017 do 2020, nie brakuje również powrotów do przeszłości i pewnej fascynującej historii. Książka zaczyna się dość niezrozumiale, miałam wrażenie, że nie do końca wiem, o co dokładnie chodzi, ale wszystko się szybko wyjaśnia i dalej główna akcja, choć wzbogacona wieloma wątkami pobocznymi, biegnie płynnie i w pełni zrozumiale.

O jednym poruszonym przez Annę Madejak wątku napiszę tutaj szerzej, gdyż w moim odbiorze całości jest on jednym z ważniejszych, a na pewno tym, którego istnienie warto zaznaczyć i podkreślić. Autorka w swojej powieści dotknęła tematu osób chorych na układowe zapalenia naczyń i działania Stowarzyszenia Vasculitis.

To pozycja, którą poznawałam dość szybko z dużą przyjemnością. Bardzo mi się podobała, a podczas czytania ze względu na mnogość poruszonych tematów nie chciałam odkładać lektury na bok. Anna Madejak w swojej powieści dotyka wielu ważnych wątków i miesza kilka gatunków, więc na pewno każdy z Was znajdzie tutaj coś dla siebie. Jednocześnie w moim odbiorze robi to w sposób poukładany, który nie odbiera przyjemności z czytania. Zdecydowanie polecam, nawet osobom nieprzepadającym za obyczajówkami, gdyż nie jest to typowa pozycja z tego gatunku.
 
Za możliwość przeczytania powieści i udaną książkową podróż bardzo dziękuję Autorce.
 
8/10
 

10 komentarzy:

  1. Takie wciągające książki są najlepsze. Ładna okładka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam, i ma podobne wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu tych samych książek zazwyczaj jesteśmy zgodne. ;D

      Usuń
  3. Ciekawa pozycja, może się skuszę, bo lubię klimaty obyczajowe, ale też medyczne czy historyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie myślę, że książka może Ci się spodobać. :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że książka Ci się spodoba. ;D

      Usuń
  5. Anonimowy28/6/22 13:23

    Świetna recenzja zachęca do przeczytania książki 👏

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?