28/06/22

"Rewanż" - Natasza Socha

117/150/33340/2022

 

Agata i Christie powracają tym razem całe na... limonkowo!

 
"Rewanż" to drugi tom "Agencji rozbitych serc". Książka jest bezpośrednią kontynuacją "Zemsty", dlatego by w pełni poprawnie zrozumieć to, co się dzieje, warto zacząć czytanie od poprzedniej pozycji. Nie tylko pozwoli to poznać głównych bohaterów, ale również wyjaśni niektóre wydarzenia, czy nawiązania do tego, co działo się wcześniej.

Agata musiała chwilowo zmienić swoje ukochane różowe auto na nowe w kolorze limonkowym, ale to w żadnym wypadku nie powstrzymuje jej przed wyruszeniem z mobilnym biurem detektywistycznym na ulice Warszawy. Kobieta podejmuje się kolejnych spraw i demaskowania następnych niewiernych mężczyzn. Ale czy na pewno tylko ich? W życiu prywatnym Agaty również zachodzi wiele niespodziewanych zmian. Jak poradzi sobie z nimi kobieta? Pozostaje jeszcze dalej niedokończona kwestia — zemsty na byłym szefie — czy tym razem będzie ona udana?

Dobrze znani mi już bohaterowie ponownie wciągnęli mnie do swojego świata, w którym nie ma czasu na nudę. Autorka kontynuuje wątek agencji detektywistycznej prowadzonej przez kobietę, opisuje kolejne śledztwa, ale nie zapomina również o życiu prywatnym wykreowanych przez siebie postaci. A w nim dzieje się bardzo dużo, nie brakuje zaskoczeń i śmiesznych sytuacji. Bardzo polubiłam bohaterów, ale w tym tomie zachowanie Agaty niejednokrotnie mnie denerwowało. Co prawda można to próbować tłumaczyć pewnymi zmianami, ale mimo wszystko... Powiem tylko jedno — gratuluję wytrwałości i cierpliwości Jakubowi!

Książka czyta się bardzo dobrze i płynnie. Natasza Socha wprowadza bardzo dużo śmiesznych sytuacji, humorystycznych dialogów, czy niecodziennych zachowań bohaterów. Jest to pozycja, w której dużo z komedii, a w połączeniu z prowadzonymi przez Agatę śledztwami określiłabym ją nawet mianem komedii detektywistycznej.

Duża dawka humoru, bardzo dobra kreacja bohaterów, różnorodne śledztwa i wiele zaskoczeń sprawiły, że nie mogłam oderwać się od czytania i powieść skończyłam bardzo szybko. Jeśli szukacie ciekawej i lekkiej książki na wakacje, to właśnie ją znaleźliście. Dodatkowo zapewniam, że nie zabraknie w niej nie tylko śmiechu, ale również ciekawego spojrzenia na niektóre sprawy, a nawet swego rodzaju rozpoczynającej się metamorfozy. Jestem bardzo ciekawa, jak to wszystko potoczy się dalej i mam nadzieję, że drugi tom "Agencji Rozbitych Serc" nie będzie tym ostatnim.
 
Recenzja powstała dzięki współpracy z Wydawnictwem Lekkim.
 
8/10
 

32 komentarze:

  1. Ta książka wydaje mi się świetnym wyborem na wakacyjną lekturę podczas urlopu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już drugą cześć i spodziewam się właśnie dużej dawki humoru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Very intriguing. So good to know!

    OdpowiedzUsuń
  4. Love the review. Yes, I do need to find this book now.

    OdpowiedzUsuń
  5. It looks fun and very unique. Thanks for the fabulous review!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie nie mam w planach książek tej autorki, więc nie mam w planach tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie muszę nadrobić pierwszy tom bo tego typu książki jak dla mnie to idealne pozycje na lato :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lekka komedia, z pewnością dobry wybór na wolny letni dzień. ;D

      Usuń
  8. O, Ty też widzę już po lekturze tej książki 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chyba czytałyśmy mniej więcej w tym samym czasie. ;)

      Usuń
  9. Jak widać, muszę sięgnąć w końcu po książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie są pierwsze książki Autorki jakie przeczytałam i naprawdę polecam. :D

      Usuń
  10. mnie książki tej pani nie zauroczyły. Jej styl mi nie podchodzi... BTW ale cudne zmiany na blogu:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa i w ten sposób. :) Cieszę się, że Ci się podoba, nie lubię monotonii i znowu potrzebowałam zmian. ;)

      Usuń
    2. bardzo mi się podoba;) lepiej się czyta niż to ciemne tło

      Usuń
    3. Super. :D Zostało jeszcze kilka detali do dopracowania, ale mnie samej obecny wygląd również dużo bardziej się podoba.

      Usuń
  11. Może sięgną po nią na urlopie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo śmiechu i udany relaks gwarantowany! Nie zapomnij, żeby zacząć od pierwszego tomu. :)

      Usuń
  12. Nie próbowałem jeszcze. :)

    No ba. Zwłaszcza jak wypoczynek zaplanowało się z wyprzedzeniem rocznym. Wtedy nie ma przebacz.

    Pozdrawiam!'
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z "Agencją Rozbitych Serc" warto się zapoznać. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Nie mówię nie, ale na razie nie mam jej w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie dla mnie, ale recenzja napisana bardzo zgrabnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby wszystkim podobały się te same książki byłoby nudno. ;D Bardzo dziękuję!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?