21/07/22

"Świetlista Powłoka" - Wanda Siubiela

133/150/37940/2022

 

Cudowne serie nigdy się nie znudzą, nawet jeśli mają wiele tomów! 

 
Przedostatni już tom przygód Nastki po raz kolejny mnie zachwycił. W dalszym ciągu nie mogę uwierzyć, że poznałam już jedenaście wyjątkowych książek z cyklu Kamień Królestwa Sloget. Zazwyczaj raczej unikam tak długich serii, szybko mi się one nudzą, ale tutaj było zupełnie inaczej — bardzo chciałam poznawać dalsze losy głównej bohaterki i obserwować jej rozwój i przemianę.

Życie Nastki nie jest łatwe. Chociaż mała elfka ma tylko osiem, lat regularnie musi podejmować bardzo trudne decyzje i mierzyć się z przeszkodami, które nie byłyby łatwe nawet dla dorosłego człowieka. Na barkach Nastusi spoczywa ogromny ciężar odpowiedzialności nie tylko za siebie, ale również za innych. Dziewczynka wie, że jeżeli została wybrana, ma moc, by pokonać wszelkie trudności, ale w dalszym ciągu jest tylko dzieckiem samemu potrzebującym wsparcia, pomocy i akceptacji.

Najtrudniejszą walką, którą regularnie musi staczać Anastazja, jest ta dobra ze złem. Elfka cały czas opowiada się po jedynej słusznej stronie, ale ostateczne zwycięstwo nie zostało jeszcze przesądzone. Tym razem spod szponów ciemności dziewczynka stara się pomóc wyrwać Aleksowi — synowi pani Izoldy. Czy będzie w stanie mu pomóc? Do czego zdolne są tajemnicze istoty z szarej chmury, by zatrzymać Aleksa po swojej stronie?

Wanda Siubiela pisze krótkie książki, formą przekazu i prostym językiem, dostosowane do docelowego odbiorcy. Jednocześnie lekkie pióro, wyjątkowa kreacja bohaterów i ukryty przekaz sprawiają, że Autorka trafia nie tylko do dziecięcych serc, ale również do starszego czytelnika.

Autorka stworzyła rozbudowane, fantastyczne uniwersum, które mamy okazję coraz lepiej poznawać z biegiem kolejnych tomów. To właśnie w nim osadziła wielu bohaterów - są ci główni, którzy pojawiają się w każdej książce, ale z każdą częścią poznajemy również nowych. Bardzo cenię to, że Wanda Sibuiela nie stawia trwałej granicy pomiędzy dobrymi i złymi postaciami. Pokazuje, że powinniśmy kierować się dobrem, chęcią pomocy drugiemu, ale jednocześnie udowadnia, że nie ma isto zupełnie pogrążonych w ciemności, z której zawsze jest jakieś wyjście, jeżeli tylko bardzo tego pragniemy.

Książkę zdecydowanie warto przeczytać, to wyjątkowa historia, którą z pewnością doceni szerokie grono odbiorców. Zachęcam Was do chronologicznego poznawania kolejnych tomów, gdyż w każdym z nich Nastka przeżywa nowe przygody, ale są one ze sobą mocno powiązane i nie można zrozumieć całości bez znajomości wcześniejszych powieści.
 
Recenzja powstała dzięki współpracy z Autorką — bardzo dziękuję za możliwość przeczytania i zrecenzowania wyjątkowej książki.
 
8/10

24 komentarze:

  1. Kolejna ciekawa propozycja od Ciebie. Zapisuję sobie ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że znajdujesz tutaj książkowe inspiracje. :D

      Usuń
  2. Może kiedyś przekonam się do tego gatunku książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja generalnie nie przepadam za fantastyką i być może się powtórzę, ale ta seria skradła moje serce. :)

      Usuń
  3. Może skusze się na pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie powinnaś żałować i będziesz chciała więcej!

      Usuń
  4. Ja na razie jednak spasuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna okładka, ale przyznać, że jeszcze nigdzie jej wcześniej nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładki całej serii są utrzymane w tym klimacie i naprawdę super się prezentują. :) Zdecydowanie warto przyjrzeć się temu cyklowi!

      Usuń
  6. Chętnie zapoznam się z twórczością autorki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że książka Ci się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku tej Autorki u mnie nie mogło być inaczej. ;)

      Usuń
  8. Okładka cudownie się prezentuje, ale książka raczej nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, w tych okładkach jest coś takiego, co nie pozwala przejść obok całkowicie obojętnie. :) Jeśli nie czujesz klimatu to faktycznie raczej warto sobie odpuścić.

      Usuń
  9. O serii nie słyszalam, a jak czytam ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujący tytuł. Będę miała go na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  11. jakoś nie interesowałam się nigdy takimi książkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama bardzo rzadko czytam fantastykę, ale ta seria bardzo mi się podoba. :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?