19/07/22

"Spacer w deszczu" - Katarzyna Bester

129/150/36610/2022

 

Trzeba pozwolić sobie na bycie sobą i... spacer w deszczu!

 

Scarlett myślała, że wychodząc za Martina, podejmuje najlepszą decyzję i będzie miała wszystko. Jeszcze pięć lat temu ukochany mężczyzna był całkowicie innym człowiekiem — czułym, empatycznym, wyrozumiałym i kochającym, a przynajmniej tak wydawało się bohaterce. Teraz dla Martina liczą się wyłącznie jego potrzeby, pragnienia i plany, nie zważa na zdanie, decyzje, czy marzenia swojej żony. Za wszelką cenę dąży za to do jednego — ciąży Scarlett, która zapewniłabym mu potomka. Dlaczego aż tak bardzo, wręcz obsesyjnie tego pragnie?

W pracy zupełnym przypadkiem jako jednego z klientów Scarlett poznaje Jamesa. Mężczyzna wydaje się być całkowitym przeciwieństwem Martina. James wspiera kobietę, pozwala jej się realizować i spełniać marzenia, ale przede wszystkim uświadamia jej, że powinna zadbać o siebie i swoje samopoczucie. Między tą dwójką powoli zaczyna się rodzić prawdziwa przyjaźń, ale oboje wiedzą, że nie może być z tego nic więcej. Czy na pewno jest tak, jak myślą?

Książka Katarzyny Bester to pierwsza pozycja Autorki, którą miałam okazję przeczytać. Nie znałam więc warsztatu, sposobu pisania i nie wiedziałam, czego tak naprawdę mogę się spodziewać. Na szczęście się nie zawiodłam, a Autorka oddała w ręce Czytelnika naprawdę dobrą książkę obyczajową z ważnym przesłaniem.
Powieść z pozoru opowiada historię, która mogłaby się przydarzyć każdemu, wiele podobnych być może znajdziecie w innych książkach. Ta jednak ma wiele cech, które udowadniają, że warto się z nią zapoznać.

Katarzyna Bester bardzo wprawnie wykreowała swoich bohaterów. Chociaż postać Martina niejednokrotnie bardzo mnie irytowała, a jego zachowania, czy słowa były wręcz karygodne, miałam wrażenie, że było to od początku do końca zaplanowane. Bardzo przypadła mi do gustu kreacja Jamesa, który cierpliwie tłumaczył Scarlett rzeczy wręcz podstawowe, w które ona w pewnym momencie życia przestała już wierzyć. Na koniec sama bohaterka, która pragnie zmian, chce spełniać swoje marzenia i dąży do tego, aby być po prostu szczęśliwą.

Akcja powieści jest bardzo ciekawa, pojawia się kilka równomiernie wprowadzonych wątków. Jeśli Autorka zaczyna już o czymś pisać, zawsze to kończy i nie są to niepotrzebne informacje, które znikają gdzieś w głównej fabule. Brakowało mi tutaj jedynie szerszego opowiedzenia o podróżach i miejscach, które odwiedzają bohaterowie, gdyż były one tylko wspomniane.

Powieść przeczytałam bardzo szybko, a czas z nią spędzony uważam za bardzo udany. Fakt, że łatwo można domyślić się zakończenia, nie odbiera przyjemności z lektury. Chętnie przeczytałabym o dalszych losach bohaterów, których bardzo polubiłam. To pozycja, która na pewno przypadnie do gustu osobom, które chętnie sięgają po obyczajówki z wątkiem romantycznym.
 
Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl. Bardzo dziękuję serwisowi i Wydawnictwu Amare za możliwość przeczytania i zrecenzowana powieści. 
 
8/10
 

22 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, a zapowiada się naprawdę przyjemna lektura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lekka, ale nie do końca obyczajówka - myślę, że mogłaby Ci się spodobać. :)

      Usuń
  2. Interesting premise. I like the book cover.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The cover of the book is a reference not only to the title, but also to the events described in the novel.

      Usuń
  3. I'll definitely keep this one on my radar. Thanks!

    OdpowiedzUsuń
  4. Great to hear about this new novel. Thank you!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy to do końca dla mnie historia. Ale kto to wie do końca.

    :) Jak ktoś chce przemieniać porażki w sukces to na pewno przyda mu się taki poradnik.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie przeczytasz to nigdy się nie dowiesz. ;) Jeśli jednak książka Cię nie zainteresowała to raczej nie warto tracić na nią czasu. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Mam tę książkę na swojej półce, ale jeszcze nie miałam czasu by do niej zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, ten ciągły brak czasu... Jestem ciekawa Twojej opinii. :D

      Usuń
  7. Książka jest już u mnie i wkrótce poznam tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O książce nie słyszałam, ale zapowiada się intrygująca historia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie powieść należy do obyczajówek, które warto przeczytać. :D

      Usuń
  9. Bardzo lubię książki tej autorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To była moja pierwsza powieść Autorki, ale nie wykluczam, że kiedyś sięgnę po kolejne. :)

      Usuń
  10. Z zarysu fabuły wnoszę że to takie "babskie płacze"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna co do końca masz na myśli, ale raczej nie. Nie jest to powieść z kategorii tych, w których główna bohaterka ciągle tylko narzeka i nie jest wartościową postacią. Jeśli jednak nie lubisz obyczajówek z wątkiem romantycznym to odradzam czytanie książki.

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?