30/01/21

"Dziennik 29. Interaktywna gra książkowa" - Dimitris Chassapakis

Książka to jak sam tytuł wskazuje dziennik – jedyna pozostałość po pracach wykopaliskowych. Badania miały na celu poznanie sekretu obcej cywilizacji i znalezienie jej śladów. Przez 28 tygodni prace nie przynosiły żadnego efektu. Nagle w 29 tygodniu nastąpił nieoczekiwany zwrot akcji. Zaginął cały zespół badaczy. Pozostawili po sobie tylko ten dziennik...

Zadanie czytelnika w teorii jest proste. Ma on odkryć, co tak naprawdę wydarzyło się tamtego dnia. Na różne sposoby rozwiązując 63 zagadki osoba, która czyta książkę zdobywa kolejne klucze. Tylko odpowiedzi do łamigłówek pozwalają dzięki specjalnej stronie internetowej, lub unikalnemu kodowi QR zdobywać kolejne klucze i przechodzić do następnych etapów rozgrywki. To właśnie dlatego łamigłówki należy rozwiązywać po kolei, gdyż bez wcześniejszego klucza nie mamy możliwości rozwiązanie kolejnych zagadek.

Początkowe zadania to proste, niewymagające większego zastanowienia polecenia. Po kilku poprawnych odpowiedziach i przejściu do dalszych zagadek robi się trudniej, ale zarazem ciekawiej. Niejednokrotnie należy skorzystać z internetu, aby znaleźć punkt na mapie o danych współrzędnych geograficznych, czy użyć układu okresowego. Zdarza się, że osoba rozwiązującą zagadki musi odpowiednio zgiąć stronę, obrócić dziennik, lub spojrzeć na stronę przy pomocy lusterka, albo pod innym kątem. Odpowiedzi do łamigłówek to najczęściej słowa lub cyfry. Nie zawsze pierwsza myśl będzie rozwiązaniem zagadki i niejednokrotnie trzeba będzie sprawdzić kilka odpowiedzi. Jeśli czytelnik nie umie znaleźć rozwiązania łamigłówki może skorzystać z podpowiedzi na stronie internetowej, lub nawet gotowej odpowiedzi.

Książka zmusza do nieszablonowego myślenia i daje frajdę czytającemu. Aby zagrać potrzebujesz telefonu z internetem, ołówka i sprytu ;). Dziennik tak naprawdę nie ma fabuły, a zagadki nie są ściśle powiązane ze sobą. Tajemnicze zakończenie tak naprawdę nim nie jest. Słowa „Oni to my”, tylko zachęcają czytelnika do poznania dalszych losów uczestników wyprawy badawczej, które są zawarte w kolejnej książce. 

Podsumowując, dziennik bardzo mi się podobał, ale brakowało mi akcji i konkretnej historii, którą mogłyby być przeplatane łamigłówki. Jak to mówią, nie można mieć wszystkiego. Od zagadek nie można się oderwać, a gra książkowa zdecydowanie jest pozycją wartą uwagi.

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?