23/07/23

"Noc spadających gwiazd" - Marta Nowik

103/180/29880/2023

 

W noc spadających gwiazd może zdarzyć się naprawdę wiele... 

 
Znam poprzednie dwie książki Autorki i bardzo mi się podobały, więc miałam nadzieję, że z tą będzie podobnie i się nie pomyliłam. Marta Nowik pisze klimatyczne i emocjonalne powieści obyczajowe, w których nie stroni od trudnych tematów i utrzymała taki styl również przy najnowszej oddawanej w ręce Czytelnika pozycji.

Zalesiany to niewielkie miasteczko, w którym życie toczy się spokojnie, a mieszkańcy wiedzą o sobie naprawdę dużo. To tutaj mieszkają Aleksandra i Natalia — dwie przyjaciółki i główne bohaterki powieści. Jedna impreza i jeden wieczór, z pozoru nic nieznaczące, zmieniają życie kobiet nie do poznania. Po kilku tygodniach Zalesiany pełne są bilbordów z tańczącą na moście Olą, których twórcą jest tajemniczy adorator, a Natalia odkrywa, że jest w ciąży i nie ma pojęcia, kto jest ojcem dziecka... To duże problemy, ale żadna z kobiet nie podejrzewa, że będą musiały zmierzyć się z jeszcze większymi. Jak potoczą się losy przyjaciółek? Czy uda im się poradzić ze skutkami nocy spadających gwiazd?

Powieść Marty Nowik przeczytałam bardzo szybko i naprawdę mi się podobała. Z pozoru to książka jak wiele innych jej podobnych, ale dzięki dokładnej obserwacji rzeczywistości, mnogości emocji, a także poruszeniu wielu ważnych, niejednokrotnie trudnych tematów Autorce udało się mnie wciągnąć do wykreowanego przez nią świata i zachwycić opowiadaną historią.

Kreacja bohaterów jest naprawdę świetna, główne bohaterki zjednały moją sympatię i naprawdę polubiłam zarówno Aleksandrę jak i Natalię, chociaż nie zawsze zgadzałam się z ich decyzjami czy popierałam ich postępowanie. Również postaci męskie Bartka i Karola są niezwykle udane, a ich zachowania niejednokrotnie godne naśladowania.

"Noc spadających gwiazd" to klimatyczna, wciągająca opowieść obyczajowa o miłości i przyjaźni, a także o tym, co z nimi nierozerwalnie związanie. To również książka o kolejach życia i trudnościach, które niejednokrotnie trzeba pokonać, by odnaleźć szczęście i codzienną radość.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Novae Res. Bardzo dziękuję Autorce oraz Wydawnictwu za możliwość zrecenzowania powieści.  
 
8/10
 

4 komentarze:

  1. Na pewno sięgnę wkrótce po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książka. Mam nadzieję, że pojawi się za jakiś czas kontyunacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat do obyczajówek mnie aż tak nie ciągnie, więc odpuszczę sobie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też książkę polecam, jutro pojawi się recenzja na moim blogu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?