22/07/23

"Niekochane" - Hanna Dikta

219/150/65660/2022

 

Czy można zmienić los "niekochanych"?

 

Monika Winnicka — główna bohaterka powieści to mama zbuntowanej nastolatki — Poli. Starsza kobieta nie znała ojca i nie miała zbyt dobrych kontaktów z matką. Prawdopodobnie przez to nie umie zbudować prawdziwej, mocnej, opartej na miłości relacji ze swoją córką. Sytuacja zaczyna się zmieniać, gdy dziedziczą po babci Antoninie, a ukryte na strychu zapiski powoli odkrywają rodzinną przeszłość.

Czy podróż w przeszłość nauczy czegoś Monikę? Co łączy bohaterkę z kobietami z jej rodziny? Czy Monice i Poli uda się zbudować piękną więź?

Od lat kobiety w rodzinie Moniki zaczynając od babci Antoniny, a kończąc na Poli, nie zaznały prawdziwej miłości. Nigdy nie było to uczucie piękne, prawdziwe i odwzajemnione, zazwyczaj okupione bólem i cierpieniem. I nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o miłość partnerską, chociaż o tę również, ale także o miłość rodzicielską, której również nie było im dane zaznać. Stąd właśnie tytułowe sformułowanie "niekochane". Ale czy te losy da się odwrócić? Czy rodzinna klątwa może skończyć się właśnie na Monice i Poli?

Aby się o tym przekonać, musicie przeczytać tę naprawdę dobrą powieść obyczajową. Autorka stworzyła ciekawą historię, w której dużą rolę odgrywają przeszłość i przodkowie głównych bohaterów. Hanna Dikta skupiła się głównie na uczuciu, jakim jest miłość, ale nie ukazała go schematycznie i oprócz tej pomiędzy kobietą i mężczyzną dotknęła również tematu tej rodzicielskiej.

"Niekochane" to słodko — gorzka opowieść o miłości, ale nie tylko o niej. To również historia o przeszłości i jej tajemnicach, a także rodzinnych sekretach i powiązaniach. Książka to powieść obyczajowa, którą przeczytacie z dużą przyjemnością i zaciekawieniem. Lektura wciąga tak, że nie można się od niej oderwać, a lekkie pióro Autorki sprawia, że nawet o trudnych tematach czyta się przyjemnie.

Książkę naprawdę warto przeczytać. Szczególnie jeśli szukacie nie do końca lekkiej historii obyczajowej, w której rodzinna przeszłość odgrywa dużą rolę. Pióro Autorki bardzo mi się podobało i niewykluczone, że kiedyś sięgnę po jej inną pozycję. 

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl. Bardzo dziękuję serwisowi i Wydawnictwu Zysk i S — ka za możliwość przeczytania i zrecenzowana powieści.

7/10

4 komentarze:

  1. Czuję, że ta książka będzie mi się podobała. Chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. To bardzo ciekawa książka. Też czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro lektura wciąga to warto dać jej szansę.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?