26/07/23

"Naucz mnie na nowo kochać" - Ilona Łuczyńska

112/180/32430/2023

 

Czy jest ktoś, kto możne nauczyć na nowo kochać po ogromnej stracie?

 
Literatura obyczajowa to jeden z moich ulubionych gatunków. To właśnie w nim najczęściej szukam nowych Autorów, których powieści mnie zachwycą, będą wartościowe i wywołają wiele emocji. Nie znałam wcześniej pióra Ilony Łuczyńskiej, ale dla mnie okazała się właśnie taką Autorką, a "Naucz mnie na nowo kochać" wyjątkową i emocjonalną książką.

Dzień ślubu zazwyczaj kojarzy się nam z najpiękniejszym dniem w życiu. Niestety dla Molly mógł być taki tylko przez kilka godzin... Radość, spełnienie i marzenia, wszystko to legło w gruzach kiedy mąż bohaterki zginął w wypadku samochodowym. Ona sama również ucierpiała i długo musiała podnosić się po tym nieszczęściu. Chociaż Molly wróciła do względnie normalnego życia, ponownie się usamodzielniła i rozpoczęła pracę jako kelnerka w nocnym klubie, wciąż nie zapomina o przeszłości, która nie pozwala jej się z nikim wiązać, nikogo do siebie dopuszczać... to właśnie w pracy kobieta wpada w oko Ethanowi, którego życie również nie oszczędzało. Czy to była miłość od pierwszego wejrzenia? Czy Ethanowi uda się dotrzeć do Molly i zdobyć jej serce?

Powieść to niełatwa historia o ludziach zranionych przez życie, którym trudno ponownie zaufać i otworzyć się przed kimś nowym. Zarówno Ethan jak i Molly mają swoje problemy, walczą z codziennością i demonami przeszłości. To świetnie wykreowani bohaterowie, których historię poznajemy po kawałku i przeżywamy razem z nimi wszystkie wzloty i upadki.

Autorka porusza w swojej książce wiele trudnych tematów. Skupia się na żałobie, powolnym procesie wracania do życia, śmiertelnej chorobie rodzica, a także pięknym i delikatnym uczuciu. Ilona Łuczyńska udowadnia Czytelnikowi, że każdy ma swoją historię, którą niekoniecznie zawsze dzieli się już na samym początku i nigdy nie wiemy, co tak naprawdę sprawiło, że jest taki, a nie inny.

"Naucz mnie na nowo kochać" to pełna emocji historia nie tylko o miłości. Świetna książka, którą przeczytałam naprawdę szybko, a która jednocześnie na długo zostanie w moim sercu. Zdecydowanie polecam Czytelnikom szukającym wyjątkowych i pięknych obyczajówek.
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky.
 
8/10
 

2 komentarze:

  1. Bardzo cenię sobie takie książki, które zostają w sercu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też sięgam po obyczajówki, chociaż nie tylko, ale ta powieść wydaje się ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?