27/07/23

"Magia pocałunku" - Julia Quinn

213/150/63950/2022

 

Czy pocałunek może być magiczny?

 


Powieść to już siódmy tom bardzo popularnej serii o rodzinie Bridgertonów, w której Czytelnik ma okazję poznać kolejnych bohaterów i ich losy. Tym razem Autorka skupia się na najmłodszej siostrze i jej historii miłosnej.

Hiacynta to niezwykle inteligentna, zadziorna, a przede wszystkim mająca swoje zdanie młoda kobieta, która nie myśli o romansach. Lady Danbury jest jednak innego zdania i postanawia wziąć sprawy w swoje ręce...

Gareth St. Clair to młody i bardzo przystojny mężczyzna. Ma trudne relacje z ojcem, który chce zadłużyć posiadłość i zrujnować dziedzictwo. Jedyny przedmiot, który może uratować Garetha to stary dziennik rodzinny skrywający wiele tajemnic. Problem w tym, że wspomnienia zapisano po włosku, a mężczyzna nie zna tego języka.

Drogi Garetha i Hiacynty przecinają się na corocznym koncercie rodzinnym Smythe — Smithów. Hiacynta Proponuje Garethowi przetłumaczenie dziennika, który skrywa wiele sekretów. To właśnie dzięki temu młodzi ludzie spędzają ze sobą coraz więcej czasu, ale również zaczynają dostrzegać rzeczy, których wcześniej nie widzieli.

Julia Quinn napisała bardzo dobry romans historyczny. To pierwszy tom z cyklu "Bridgertonowie", który miałam okazję przeczytać, ale myślę, że po takiej lekturze w końcu sięgnę po pozostałe. Autorka bardzo ciekawie wykreowała fabułę, nie skupiając się jedynie na uczuciu między bohaterami, ale również na rozgrywających się wydarzeniach, co bardzo cenię w tego rodzaju książkach.

Autorka ma bardzo lekkie pióro i przystępny styl. To sprawia, że powieść czyta się naprawdę bardzo szybko, z dużą przyjemnością. W "Magii pocałunku" dużo jest humoru — zarówno tego sytuacyjnego, jak i słownego, dzięki temu czytanie z pewnością nie raz wzbudzi uśmiech na Waszej twarzy.

Julia Quinn naprawdę bardzo dobrze i wprawnie wykreowała swoich bohaterów. Skupiła się na cechach charakteru, zachowaniu, a nie tylko na miłości. Zarówno Gareth jak i Hiacynta to bardzo różne, ale barwne postaci, które da się polubić.

Książkę czytało mi się bardzo dobrze, na co wpłynął zdecydowanie humor, lekki styl Autorki i ciekawi bohaterowie. Powieść zdecydowanie polecam fanom romansu historycznego, który nie skupia się jedynie na miłości, ale również właśnie na tym tle historycznym.
 
Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl Bardzo dziękuję serwisowi i Wydawnictwu Zysk i S-ka za możliwość przeczytania powieści.

 

7/10
 

3 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?