07/06/23

"Skrzynka dziadka Thomasa" - Agnieszka Czerwińska

73/180/19600/2023

 

Czy skrzynkę dziadka Thomasa uda się uratować?

 
"Skrzynka dziadka Thomasa" to już drugi tom świetnej serii dla dzieciaków - "Przygody kota Psota" autorstwa Agnieszki Czerwińskiej. Pierwsza książeczka z cyklu bardzo mi się spodobała, a tym razem Autorka również mnie nie zawiodła. Przy pomocy kociego bohatera uczy najmłodszych Czytelników, jednocześnie ich bawiąc.

W tej książeczce bohater już zdążył się zadomowić w drewnianym dworku i stać się jego pełnoprawnym mieszkańcem. Minęło już kilka dni od pamiętnej walki Psota z wiatrem i tym razem czas na normalne życie. Ale kto powiedział, że i wtedy nie można doświadczyć przygód? Teoretycznie normalna czynność, czyli budowa mostu, jaką Louis wykonuje na prośbę Louisy, okazuje się dla naszego bohatera prawdziwą przygodą. Jaką rolę w tym wszystkim odegra przekazywana z pokolenia na pokolenie skrzynka dziadka Thomasa? O tym musicie już przeczytać sami!

Książeczka to niedługa, ale naprawdę ciekawa historia, która z pewnością zainteresuje wiele dzieciaków. Koci bohater wydaje się być strzałem w dziesiątkę, bo który mały czytelnik nie lubi zwierzątek? A to, że Psot poznając świat i rozrabiając, jednocześnie uczy wielu ważnych rzeczy, z pewnością spodoba się rodzicom czy opiekunom. Autorka opisuje historie w prostych i niewyszukanych słowach dostosowanych do Odbiorcy, jednocześnie nie upraszczając za bardzo i nie zapominając o przesłaniu.

W "Skrzynce dziadka Thomasa" nie ma zbyt wiele tekstu, ale biorąc pod uwagę dedykowany wiek Czytelnika, myślę, że to idealne rozwiązanie. Każdą stronę zdobią za to piękne i kolorowe ilustracje Iwony Pastuszki — Vedral odzwierciedlające wydarzenia opisywane przez Autorkę.

Myślę, że to bardzo dobra pozycja zdecydowanie warta uwagi i polecenia. Mały Czytelnik znajdzie w niej dużo przygód, trochę humoru, ale i ważne przesłanie, ale Rodzic również nie będzie się nudził przy czytaniu. To klimatyczna książeczka dla dzieciaków, ale nie tylko zabierająca Odbiorcę w świetną książkową podróż z kotem Psotem. 

Mam dla Was spersonalizowany kod książkowepodróże10% ważny do końca roku 2023 na wszystkie książki na stronie: agnieszkaczerwinska.pl
 
Ebooka do recenzji otrzymałam od Autorki.
 
7/10
 

3 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?