20/05/23

"Szczęście utkane z babiego lata" - Ewelina Maria Mantycka

67/180/18050/2023

 

Czy szczęście utkane z babiego lata będzie trwałe?

 
Kiedy przeczytałam pierwszy tom "Sagi gościeradowskiej" zatytułowany "Szczęście w pudełku po zapałkach" wiedziałam, że będę chciała poznać również kontynuację. Była to świetna powieść obyczajowa, z którą miło spędziłam czas. Czy tym razem również tak było?

W powieści Autorka opisała losy trzech przyjaciółek żyjących w małym miasteczku. To właśnie w Gościeradowie niestrudzenie poszukują szczęścia i prawdziwej miłości. Renata otrzymała pracę, która daje jej satysfakcję, ale w dalszym ciągu nie może zapomnieć o swoim pechu. U Eli nadszedł czas ważnych wyborów i podjęcia istotnych decyzji związanych z przyjęciem lub odrzuceniem miłości. Kamila wciąż toczy walkę ze swoją niełatwą przeszłością równocześnie broniąc lokalnego dziedzictwa historycznego. Trzy kobiety i trzy zupełnie różne historie. Łączy je jednak nie tylko przyjaźń, ale również kierowanie się w życiu sercem, a wszystko po to, by odnaleźć szczęście. Czy przyjaciółkom się to uda?

Książkę czytało mi się bardzo dobrze. Z chęcią i ogromną przyjemnością powróciłam do śledzenia losów Renaty, Elżbiety i Kamili, które poznałam w "Szczęściu w pudełku po zapałkach". Polubiłam również sam Gościeradów, który i tym razem mnie zauroczył, ale również odkrył kolejne sekrety.

Powieść to ciekawa obyczajówka, w której zwróciłam szczególną uwagę na dwie kwestie. Pierwsza to opis Gościeradowa i ciekawostki, które Autorka wprawnie wplata w fabułę, jednocześnie udowadniając, że to miejsce jest jej niezwykle bliskie. Druga to natomiast świetne ukazanie przyjaźni. Ewelina Maria Mantycka pokazuje, że bliskie relacje mogą łączyć również ludzi, którzy bardzo się od siebie różnią, ale wspierają niezależnie od wszystkiego i akceptują takimi, jakimi są naprawdę.

"Szczęście utkane z babiego lata" to powieść dla fanów sag obyczajowych. Książka otula swoistym klimatem małej miejscowości i pokazuje codzienne życie, które jest zdecydowanie łatwiejsze, kiedy u boku ma się przyjaciół. To niezbyt wymagająca lektura na kilka wolnych chwil i jeśli szukacie czegoś takiego, to zdecydowanie polecam.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky.

7/10
 

3 komentarze:

  1. Może kiedyś uda mi się przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię sagi obyczajowe, więc może się skuszę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię sagi obyczajowe, więc się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?