08/06/23

"Emigrantka z torebką Louisa Vuittona" - Anna Sławińska

78/180/21140/2023

 

Czy Paryż na co dzień naprawdę jest taki, jakim go postrzegamy? 

 
Książka Anny Sławińskiej to obyczajówka, której opis bardzo mnie zaintrygował. Zapowiadał ciekawą historię o życiu polskiej emigrantki w luksusowym Paryżu. To właśnie to francuskie miasto kusi lepszymi możliwościami, zapowiada sposobność do spełnienia marzeń, zapewnia zderzenie różnych kultur i zobaczenie zupełnie innego świata. Ale czy to miasto faktycznie takie jest kiedy się w nim mieszka i pracuje, czyli po prostu żyje? O tym, a także o zderzeniu wyobrażeń z rzeczywistością w tej powieści przeczytacie naprawdę dużo.

Marzeniem Ani od dawna jest zamieszkanie w Paryżu, który wydaje się miejscem wręcz idealnym do rozpoczęcia nowego życia. Po rozpoczęciu studiów kobieta szybko pakuje walizkę i rozpoczyna dorosłe życie u boku ukochanego właśnie w tym miejscu. Praca u bogatej rosyjskiej rodziny ma zapewnić Annie dobry start w przyszłość, wysokie zarobki, a w dalszej perspektywie dać możliwość spełnienia marzeń. Nie jest jednak tak idealnie, gdyż dziewczyna, aby sprostać oczekiwaniom pracodawców, musi nagiąć swoje własne zasady, którymi kieruje się w życiu. Czy będzie do tego skłonna i jak z czasem zmieni się jej postrzeganie Paryża oraz jego mieszkańców?

Autorka napisała książkę na podstawie swoich doświadczeń i pewnie dlatego jest ona tak realna. Anna Sławińska odkrywa zalety i wady emigracji, a raczej przede wszystkim te drugie ukazując Paryż takim, jakim jawił się jej naprawdę. W książce ze względu na jej autobiograficzny charakter mamy więc do czynienia z prawdziwymi emocjami — zarówno tymi pozytywnymi jak i tymi negatywnymi.  Czytelnik zdecydowanie współodczuwa z bohaterką i łatwo mu zrozumieć sytuacje, w których się znalazła i emocje, jakie musiały jej towarzyszyć.

Powieść czytałam z dużym zainteresowaniem. Nie jest to długa książka, ale myślę, że jej główną zaletą jest to, że pokazuje rzeczywistość bez lukrowania. Życie emigrantki z torebką Louisa Vuittona nie zawsze jest piękne i usłane różami, po prostu prawdziwe.

Książkę zdecydowanie uważam za lekturę wartą uwagi. Jeśli lubicie prawdziwe obyczajówki, to myślę, że ta również przypadnie Wam do gustu. To powieść nie tylko o podróży do Paryża, nawet bardziej o podróży w głąb siebie, która pozwoliła bohaterce, a pewnie również samej Autorce odnaleźć priorytety i to, co jest w życiu naprawdę ważne.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki.

7/10
 

4 komentarze:

  1. Czytałam tę książkę i kilka wątków mocno mnie zaskoczyło. Polecam jej lekturę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę na przeczytanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją w planach na letni wypoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę jakiś czas temu i mnie nie porwała - jak dla mnie za wiele w niej było o pracy bohaterki, a za mało samego Paryża.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?