11/04/23

"Serce na Kaszubach" - Daria Kaszubowska

46/180/12350/2023

 

Czy na Kaszubach można zostawić swoje serce?

 
Lubicie klimatyczne powieści obyczajowe? Przyznam, że obyczajówki to gatunek, po który sięgam najchętniej i najczęściej, a jeśli dodatkowo są to książki emocjonalne i nastrojowe to nic więcej mi nie potrzeb! I do takich właśnie pozycji z pewnością mogę zaliczyć "Serce na Kaszubach", które jest bardzo dobrą historią, z którą spędziłam miłych kilka godzin.

Kamila i Brunon to główni bohaterowie powieści, którym towarzyszymy przez kilkanaście lat ich życia. Wspólne chwile, lepsze i gorsze momenty tej jakże różnej od siebie dwójki może i nie są porywającą historią pełną zwrotów akcji, ale są po prostu życiem. Takim, jakie może spotkać każdego z nas — prawdziwym, ze wzlotami i upadkami, licznymi kryzysami i ciągłym powstawaniem, a to wszystko okraszone pięknym uczuciem, jakim jest miłość.

Obok historii Kamili i Brunona Czytelnik, w teorii przez przypadek, a myślę, że w zamyśle Autorki jak najbardziej celowo, poznaje codzienne życie na kaszubskiej wsi. Doświadczamy tamtejszej kultury i zwyczajów widzianych właśnie w codziennym życiu bohaterów. Ważnym elementem książki jest również wiara w Boga ukazana bardzo subtelnie i w piękny sposób, ale jeśli ktoś z Was jest osobą niewierzącą, lub po prostu nie chce czytać o Bogu, to nie polecam Wam powieści, gdyż Daria Kaszubowska poświęciła temu tematowi sporo miejsca.

Powieść to debiut Autorki i to w moim odbiorze naprawdę dobry debiut. Spędziłam naprawdę miłe kilka godzin, śledząc historię Kamili i Brunona, którą Daria Kaszubowska stworzyła naprawdę wprawnie i bardzo realistycznie oddała uczucie pomiędzy tymi postaciami. Dodatkowo dużym plusem jest dla mnie ciekawy opis małej kaszubskiej wsi, dzięki któremu mogłam poznać tę krainę trochę dokładniej w codziennym, zwykłym życiu.

Książkę czyta się szybko i przyjemnie. Tak naprawdę nie ma się tutaj do czego "przyczepić", tym bardziej, że to pierwsza powieść spod pióra Autorki. Jeśli szukacie gorącego romansu, czy historii z fajerwerkami, to nie tędy droga. Ale jeśli natomiast oczekujecie klimatycznej historii z miłością w tle, ale przede wszystkim z prawdziwym życiem, to ta pozycja powinna być dla Was idealna.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl.
 
7/10
 

4 komentarze:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja, lubię debiuty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę pamiętała o tej książce na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę również w ramach Klubu Recenzenta i mam podobne odczucia co do niej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w zamiarze te książkę :-)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?