14/04/23

"Obronić królową" - Barbara Kosmowska

52/180/13850/2023

 

Nowe życie stara ja?

 
Młodzieżówki to jeden z moich ulubionych gatunków. Nie lubię jednak kiedy te książki są infantylne, nazbyt przesłodzone i pokazujące idealne wręcz życie nastolatków. Po powieści dla młodzieży autorstwa Barbary Kosmowskiej sięgam jednak bez wahania, zastanawiając się jedynie nad tym, jak dobra będzie dana pozycja. Nie inaczej było również w tym przypadku!

Greta to nastolatka, której życie niedawno wywróciło się do góry nogami. Dziewczyna skrywa sekret, który sprawia, że nie może już dłużej mieszkać z mamą i przeprowadza się z Warszawy do ojca, do małego miasteczka. To dla niej praktycznie obcy mężczyzna, do tego z nową rodziną... Greta nie jest zbyt szczęśliwa, ale szybko okazuje się, że przyrodniej siostry Lilli nie można nie pokochać, a mieszkający w sąsiedztwie Igor to przyjacielski chłopak, na którego pomoc zawsze można liczyć.

Czy Grecie uda się odnaleźć w nowym miejscu, innej klasie i odmiennym od starego życiu? Czy dziewczyna pozostanie osobą, którą była przed ważnymi zmianami, jakie u niej zaszły? Czy każda królowa musi nosić koronę i czy uda się ją obronić?

"Obronić królową" to świetna powieść należąca do kategorii literatury młodzieżowej, ale myślę, że powinien ją przeczytać niejeden dorosły, by zrozumieć świat nastolatków, a przynajmniej podjąć taką próbę. Barbara Kosmowska zdecydowanie umie pisać dla młodzieży i o młodzieży wkładając w stworzone historie wiele serca i emocji.

Czytelnik przeczyta tutaj nie tylko o skomplikowanym świecie nastoletnich problemów i rozterek. Dowie się również o rozpadzie rodziny, błędach rodziców wpływających na funkcjonowanie ich dzieci, prawdziwej przyjaźni i pierwszym delikatnym zauroczeniu. Będzie słodko — gorzko, ale co doceniam najbardziej w tego typu książkach — przede wszystkim prawdziwie!

Jeśli sięgniecie po "Obronić królową" z pewnością się nie zawiedziecie. To książka, która bardzo mi się podobała i spędziłam z nią miłe kilka godzin. Idealna dla każdego nastolatka, który w młodzieżowej literaturze poszukuje czegoś więcej niż cukierkowego życia i gorącego romansu.

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Literatura.
 
8/10
 

4 komentarze:

  1. Mogłabym skusić się na przeczytanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze wiedzieć, że to taka wartościowa książka dla młodzieży.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę na Empik Go i uwielbiam historie stworzone przez Autorkę. Potrafi stworzyć niesamowitych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?