25/03/23

"Koszykowa niespodzianka" - Agnieszka Czerwińska

43/180/11700/2023

 

Co nabroił kot Psot?

 

"Koszykowa niespodzianka" to pierwsza książeczka z serii "Przygody kota Psota". Po niej są jeszcze: "Skrzynka dziadka Thomasa", "Wuj Jack", "Psocia ferajna" oraz "Ukryty skarb". Ja miałam okazję na razie przeczytać tylko pierwszą część, ale bardzo Wam ją polecam. Zakończenie zdecydowanie zachęca do poznania kolejnych przygód tytułowego kociaka.

Krótka pozycja opowiada małżeństwie żyjącym w małej wiosce w górach. Louis i Louisa na co dzień wypełniają swoje obowiązki, ale czują się trochę odizolowani od ludzi. Niespodziewanie w ich domu pojawia się mały rudy kociak. Para postanawia przygarnąć zwierzaka, ale nie może zdecydować się, jakie nadać mu imię... Czy kotek sam podpowie nowym właścicielom, jak powinien się nazywać? Tego dowiecie się, sięgając po "Koszykową niespodziankę", do czego Was zachęcam.

Agnieszka Czerwińska napisała bardzo dobrą i krótką książkę dla Małych Czytelników. Sprawdzi się ona zarówno u Dzieci, które uczą się czytać, gdyż tekstu nie ma za dużo, jak i takich, które czas spędzają z Rodzicami na wspólnym poznawaniu książkowych światów.

Historia opisana w tej pozycji jest nieskomplikowana, ale ciekawa. Autorka przedstawia przygody kota Psota tak, by zachęcić Czytelnika do poznania kolejnych części. To łatwa i przyjemna historia dotycząca codziennych wydarzeń z życia bohaterów i ich nowego podopiecznego.

Bajka oprócz dopracowanej warstwy tekstowej jest również bogato ilustrowana. Obrazki zajmują często całą stronę i są przyjemne dla oka. Bardzo lubię ilustracje wychodzące spod ręki Iwony Pastuszki — Vedral. I tutaj od razu je rozpoznałam, a same obrazki dopełniają opowieść snutą przez Agnieszkę Czerwińską.

Książeczka to świetna bajka, która z pewnością skradnie serca niejednego Malucha, szczególnie tego zakochanego w kotach. Autorka uwagę małego Czytelnika zwraca w niej głównie na opiekę nad nowym zwierzakiem i obowiązki z nią związane. To lektura, którą zdecydowanie warto posiadać w swojej biblioteczce jeśli macie Dzieci i lubicie historie ze zwierzęcymi bohaterami.  

Ta oraz inne książki są dostępne na stronie Autorki.

Ebooka do recenzji otrzymałam od Autorki. 
 
7/10
 

7 komentarzy:

  1. Chętnie kupię dla mojego młodszego siostrzeńca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja córka już za dużo na takie historyjki, ale dla młodszych pewnie sprawdzi się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka fajna książeczka. Jej okładka przyciąga wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki o kotach biorę w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie posiadam dzieci, ale gdybym miała, książki o kotach byłyby punktem stałym :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?