24/03/23

"Kontrakt" - Marta Osa

42/180/11670/2023

 

Czy tytułowy kontrakt był dobrym pomysłem?

 
Marta Osa napisała już kilka książek — wszystkie to obyczajówki, ale ta powieść była moim pierwszym spotkaniem z piórem Autorki. Nie wiedziałam więc, czego mogę się spodziewać, oprócz okładkowego opisu, który bardzo mnie zaintrygował. Czy "Kontrakt" uznaję za wartą uwagi lekturę?

Główna bohaterka powieści to sześćdziesięcioletnia zbliżająca się do emerytury nauczycielka. Małgorzata nie jest jednak stereotypową starszą panią — to kobieta pełna pasji, energii, z poczuciem humoru i nierezygnująca ze swoich marzeń. Ostatni urlop Gosia postanawia spędzić nad morzem, które kocha. To właśnie tam spotyka niewidzianego od lat Adama — swoją szkolną miłość. Okazuje się, że mężczyzna już nie jest już nastoletnim ideałem — to gburowaty starszy pan, któremu wydaje się, że wszystko mu się należy, a dodatkowo jest zapatrzony w siebie. Mężczyzna proponuje Małgorzacie układ, którego powodzenie spełni jej największe marzenie. Kobieta decyduje się więc zaryzykować, ale czy to na pewno dobra decyzja?

Książka ma ponad czterysta stron, więc nie należy do najkrótszych, ale przeczytałam ją naprawdę szybko. Pomysł na fabułę jest interesujący i dość nietypowy. Tytułowy kontrakt intryguje i praktycznie do końca nie wiadomo jakie skutki przyniesie w życiu bohaterów.

Główni bohaterowie to ludzie dojrzali, którzy doszli do momentu, w którym dokonują rozliczenia swoich dotychczasowych działań. Po przeczytaniu nasuwa się refleksja czy tylko młodzi piękni i bogaci mogą mieć marzenia i je spełniać. I czy popełniając błędy w tym okresie, można je później naprawić?

Powieść czyta się bardzo dobrze. To spokojna opowieść, skłaniająca do przemyśleń i rozważenia pewnych rzeczy. Książkę czyta się bardzo dobrze i przyjemnie, a zakończenie zaskakuje. Kreacja bohaterów jest świetna, chociaż początkowo nie polubiłam się ze wszystkimi postaciami, to później miałam okazję, by trochę zmienić swoje zdanie.

Jeśli szukacie lekkiej obyczajówki, której akcja płynie niespiesznie, a mimo to fabuła jest interesująca, to zdecydowanie warto sięgnąć po "Kontrakt". Ja oceniam tę książkę jako bardzo dobrą i niewykluczone, że kiedyś sięgnę po kolejne pozycje spod pióra Autorki. 
 
Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Wydawnictwa Lucky. 
 
7/10
 

5 komentarzy:

  1. Przyznam, że czuję się zainteresowana. Lubię tego typu powieści.

    OdpowiedzUsuń
  2. W planach spędzić czas z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno sięgnę po tę książkę ;-) Pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?