29/03/23

"Wierszykowa łączka" - Mira Białkowska

44/180/11730/2023

 

Łączka z wierszykami czeka na każde Dziecko!

 

RECENZJA PRZEDPREMIEROWA

Premiera: 02.04.2023 r.

 
Twórczość Miry Białkowskiej miałam już okazję poznać z kilku różnych stron. Z ogromną przyjemnością patronowałam Jej książce obyczajowej "Odmrożonej nadziei", która podejmuje bardzo ważny temat wracania do normalnego życia po ciężkiej chorobie. Miałam również możliwość poznania różnego rodzaju wierszy Autorki — tych skierowanych do dorosłego Czytelnika, ale również do Dzieci, a także fraszek podczas poetyckiego wydarzenia, które współtworzyłam. Tym razem znowu mogłam przeczytać świetne wiersze dla najmłodszego Odbiorcy.

Już niebawem Autorka odda w ręce Czytelnika swoją trzynastą książkę. Jest to krótki zbiór wierszyków kierowanych do Dzieci. W tomiku znajdziemy piętnaście wierszy tematycznie związanych z przyrodą, a dokładniej z łączką. Maluchy będą miały okazję przeczytać między innymi o świecie jako naszym domu, zwierzęcym balu na łące, a także jej różnych mieszkańców. Mira przybliży również małym Odbiorcom żywioły, opowie historie o wietrze czy deszczu. Nie zabraknie również ważniejszych tematów takich jak różnice charakteru, wybieranie rozmowy zamiast kłótni i krzyków czy wierszyk o "brudasie".

Mira Białkowska zdecydowanie wie, jak malować słowami, co w poezji jest bardzo ważne. Poziom samego tekstu i dobór słów dostosowuje do Odbiorcy, któremu dedykowana jest książka i właśnie dlatego  wszystko wiersze są świetne. Mają niezwykle obrazowy charakter, który ułatwi dziecięcej bujnej wyobraźni odtworzenie opisywanej łąki czy zwierzątek ją zamieszkujących.

Dodatkowym atutem tego tomiku są czarno białe ilustracje, których w książce jest naprawdę dużo — są nawet strony, które całe są zajęte przez obrazki. Jest to zabieg celowy, gdyż Dzieci mogą malować po książce i pokolorować przedstawione w niej obrazki według swojego pomysłu. Uważam, że to ciekawe, a nie tak często spotykane rozwiązanie, które z pewnością urozmaici lekturę.

Wiersze czyta się naprawdę dobrze i bardzo mi się podobały. To niedługa lektura skierowana do Dzieciaków, ale nie jeden Rodzic, który będzie czytał z Maluchem, będzie się przy nich dobrze bawił. Zdecydowanie polecam "Wierszykową łączkę" - Małym i Dużym!

Egzemplarz recenzencki otrzymałam od Autorki.
 
8/10
 

5 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytałabym te wiersze razem z moimi siostrzeńcami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy29/3/23 21:36

      Zapraszam na priv - Mira Białkowska

      Usuń
  2. Już sama okładka zachęca do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę wiedziała co kupić chrześniakom

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?