01/02/23

Czytelnicze podsumowanie roku 2022

Dobry wieczór,

2023 rozpoczął się już na dobre, więc w końcu trzeba porządnie podsumować ten ubiegły rok. :) Chociaż w kilku postach na FB dzieliłam się już fragmentami podsumowań, to teraz zbiorę to wszystko w całość i dodam jeszcze kilka dodatkowych słów.


Zacznę od cyferek, bo chociaż nie one są najważniejsze, pod nimi kryjecie się tak naprawdę właśnie Wy. Dziękuję Wam wszystkim i każdemu z osobna, za to, że razem tworzymy Książkowe podróże — te małe i te duże, które bez Was wyglądałyby na pewno zupełnie inaczej! Ogromnie cieszę się z każdej i każdego z Was i mam nadzieję, że w 2023 roku dołączy do nas jeszcze wielu fanów książkowych podróży. 

 


W ciągu ostatnich miesięcy pojawiły się tutaj 184 posty — głównie recenzje, ale również podsumowania miesięcy i wywiady. Łącznie wyświetliliście je 9,64 tys. razy i zostawiliśmy pod nimi 2,13 tys. komentarzy — dla mnie to ogromne liczby! Pięć najchętniej czytanych na blogu wpisów to recenzje książek: „Wszędzie i we wszystkim” Primm van Hest, Sassafras De Bruyn illustrator, „Tyle pamiętam” Beaty Dulewicz i wywiad z Autorką, „Projekt Barnabek” The Fan Brothers oraz „Pocztówki z Portugalii” Jolanty Kosowskiej. 

W 2022 roku zdecydowałam się również na założenie profilu na FB. Dokładnie 14 stycznia 2022 roku Książkowe podróże — te małe i te duże! zaczęły działać również w ten sposób. Był to dla mnie bardzo duży krok w przód — co prawda wymaga więcej pracy, niż samo prowadzenie bloga, ale zebrałam w tym stosunkowo krótkim czasie sporą grupę cudownych Ludzi prawdziwie zainteresowanych książkowymi podróżami. Na dzień dzisiejszy ( 1.02.2023 r. ) obserwuje mnie tam już 477 osób. Jeśli jeszcze nie zaglądacie, bardzo zachęcam!

2022 rok ewidentnie był rokiem nowości, gdyż był to pierwszy rok, w którym podjęłam się recenzowania we współpracy i tego nie żałuję. 


Wszyscy byli zadowoleni z moich tekstów, albo przynajmniej głośno nie wyrażali niezadowolenia. Często pisali za to pozytywne recenzje na stronie na FB — niezmiennie zachęcam do oceny, jeśli ktoś z Państwa czytających ten wpis ze mną współpracował. We współpracy z licznymi Autorkami, Autorami i Wydawnictwami w 2022 zrecenzowałam 143 książki, w tym 9 blog Książkowe podróże — te małe i te duże miał ogromną przyjemność objąć patronatem medialnym! Są to jednocześnie moje pierwsze patronaty medialne i jedne z najlepszych książek przeczytanych w ubiegłym roku i bardzo Wam je polecam. Na graficie i podczas wymieniania pozostawiam kolejność losową: „Opowiadania na jeden kęs” - Izabella Agaczewska, „Kiedy czasu już dla nas nie będzie” - Marta Nowik, „O dwóch psach i jednym kocie” - Karina Krawczyk, „Mroczna Zasłona” - Wanda Siubiela, „Kocham cię” - Monika Sawicka, „Kaszmirowa chustka” - Celina Mioduszewska, „Pachnący niepalący” - Karolina Kasprzak — Dietrich, „Odmrożona nadzieja” - Mira Białkowska, „Wiersze pisane z wnętrza serca” - Renata Świst. 
 
 


W 2023 rok wchodzę z ogromnym zapałem do dalszej pracy nad rozwojem bloga. Jednocześnie tych z Was i tych z Państwa, którzy poszukują recenzenta lub patrona medialnego dla swojej książki i byliby zainteresowani współpracą w nowym roku, informuję, że można się ze mną skontaktować, pisząc wiadomość przez stronę  na FB, lub wysyłając maila na adres viki_zm@wp.pl. Na wszystkie takie wiadomości staram się odpowiadać możliwie najszybciej i to w nich ustalamy wszelkie szczegóły.

W ubiegłym roku przeczytałam aż 248 książek na łączną liczbę około 72 690 stron i to najlepszy wynik odkąd liczę ilość pozycji na książkowym koncie, czyli od 2020 roku. 

 
Tym trudniej było mi wybrać te najlepsze i wyjątkowe pozycje. Ostatecznie postanowiłam wyróżnić osiem książek, a jednocześnie osiem cudownych książkowych podróży — polecam z całego serca! „Niedoskonali” - Jolanta Kosowska, „Tyle pamiętam” - Beata Dulewicz, „Sanatorium cudów” - Izabella Agaczewska, „Stan splątania” - Roksana Jędrzejewska-Wróbel, „Iskierka” - Patrycja Żurek, „Listy do A.” - Anna Sakowicz, „Niedzielna torebka” - Wanda Siubiela, „Tysiąc metrów nad ziemią” -  Agnieszka Andrzejczak. I jeśli zapytacie mnie o jedną najlepszą książkę — nie wybiorę, wszystkie były niepowtarzalne!
 
 

Nie mogę nie wspomnieć tutaj również o ważnych i bliskich mi dwóch projektach, w które zaangażowałam się właśnie w 2022 roku. 

 


Pierwszy, również chronologicznie to akcja #PożyczPrzeczytajPoleć. Jest to patronat medialny mojego bloga, projekt zainicjowany przez Autorkę — Anetę Krasińską mający na celu wspierać czytelnictwo i uświadamiać, jak ważne dla Autorów są nawet krótkie opinie o książkach pożyczonych w bibliotece, publikowane w sieci. Poetycki Październik #poetyckipazdziernik to wydarzenie, które współtworzę wraz z Pasja naszym życiem i Kruki czytają po zmroku. Razem z Dziewczynami promujemy poezję i pokazujemy, że wcale nie jest taka trudna i nieprzystępna. Chociaż najwięcej działałyśmy właśnie w październiku, to nie wykluczamy kontynuacji tego bliskiego naszemu sercu projektu. 

 

Zbliżając się już powoli do końca,  mam dla Was jeszcze słów kilka o najlepszych seriach poznanych w 2022 roku. Zdecydowałam się wyróżnić trzy spośród przeczytanych, gdyż książki do nich należące są naprawdę wartościowe.


Zacznę od tak zwanej „Mazurskiej” serii autorstwa Wioletty Milewskiej. Rozpoczynają ją dwutomowe „Znaki życia”, a wszystkie cztery książki opowiadają, często niełatwe losy kobiet, które powoli odkrywają swoją wewnętrzną moc. Kolejna seria to książki Martyny Pawłowskiej — Dymek „Wszyscy mamy źle w głowach”. Młodzieżowe powieści zachwycą Nastolatków, ale nie tylko, a Autorka w przystępny sposób mówi w nich o sprawach bardzo ważnych, a niejednokrotnie również trudnych. Ostatnia, ale z pewnością nie najmniej ważna seria to dwunastotomowy „Kamień Królestwa Sloget” napisany przez Wandę Siubielę. Chociaż te wyjątkowe książki dla Dzieci i młodszych Nastolatków, w których również niejeden dorosły dostrzeże dla siebie coś ważnego, zaczęłam czytać jeszcze w 2021 roku, to w znacznej większości poznawałam właśnie rok później i była to fascynująca lektura do fantastycznego świata.

 

Nie będę w tym wpisie pisać za dużo o wyróżnionych książkach, ani przedstawiać Wam całej listy z 2022 roku. Nie chcę się po prostu powtarzać, gdyż znaczna część recenzji pojawiła się już po prostu na blogu wcześniej, a listy książek przeczytanych w kolejnych miesiącach możecie przeczytać bezpośrednio w dedykowanych podsumowaniach.


Na sam koniec postanowiłam zostawić życzenia. Życzę Wam, by 2023 rok obfitował w cudowne lektury, a czas na czytanie rozszerzał się proporcjonalnie z ilością kupowanych książek. Wystarczającej ilości miejsca na półkach nawet nie życzę, gdyż to i tak nie jest realne. ;) Nam natomiast życzę wielu kolejnych cudownych książkowych podróży — tych małych i tych dużych! Odwiedzajcie bloga i stronę na FB, piszcie komentarze i po prostu czytajcie — to dla mnie ogromnie ważne! Wiem, że każde wyświetlenie to czas, który poświęciliście na przeczytanie tego, co napisałam i to mnie raduje, wiem, że recenzuję po coś i mam dla kogo! <3

Z serdecznymi pozdrowieniami!
Wiktoria

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe podsumowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, jakie obszerne podsumowanie. Tyle się u ciebie działo, jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super podsumowanie! Fajny czytelniczy rok za Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  4. 248 książek to po prostu meeeega wynik! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?