09/07/22

"Wiem, co Wam w duszy gra" - Bezdech

188/100/57190/2021

 

"Nie ma bowiem takiej siły, która kazałaby ci przestać myśleć o osobie, którą nosisz w sercu."

 
Historia opisana przez autora o tajemniczym pseudonimie Bezdech rozpoczyna się dość nietypowo. Głównym bohaterom - Monice i Jakubowi do przekonania się, że nic już nigdy nie będzie takie samo, wystarcza całkowicie przypadkowe spotkanie na lotnisku i krótka rozmowa. Chociaż nie wymieniają się numerami telefonów, los sprawia, że spotykają się ponownie. Oboje szybko się zakochują, czują, że to coś wyjątkowego, co nie zdarza się często. Monika i Jakub bardzo chcą być razem, czują, że znaleźli swoją przysłowiową drugą, idealnie pasującą połówkę. W planach, marzeniach i pełni radości czerpanej z bycia razem i kochania przeszkadza jednak małżeństwo mężczyzny i choroba jego żony. Chociaż Monika wie, że jest w sytuacji jakich wiele, do końca wierzy, że Jakub opuści żonę i zwiąże się z nią na poważnie. Ostatecznie para się rozstaje, ale oboje bardzo to przeżywają.

Czy Monika i Jakub uporają się ze swoimi uczuciami? Czy o prawdziwą miłość warto walczyć, nawet kosztem nieszczęścia innych? Czy to już koniec tej wyjątkowej historii miłosnej?

Autor w swojej niedługiej książce dokładnie opisuje uczucia i emocje wykreowanych przez siebie postaci. Przewracając kolejne kartki powieści, można dokładnie zauważyć, co przeżywają bohaterowie, jak silne jest przyciąganie między nimi i zobaczyć jak może wyglądać miłość, która przychodzi znienacka, a jednak jest tak silna i prawdziwa. Autor ukazuje całą paletę emocji od szczęścia, euforii, spełnionej miłości, po smutek żal i ogromną tęsknotę, która jeśli jest prawdziwa, nie opiera się upływowi czasu.

Nawiązując do ciekawego tytułu książki "Wiem, co wam w duszy gra" podejrzewam, że autor odnosił się do emocji przeżywanych przez bohaterów, być może kiedyś kochał podobnie. Jednocześnie trafił także do mojej duszy, jako czytelnika, wyobraził sobie, co może przeżywać, czytając kolejne zdania i zawarł w nich wiele cytatów, które warto zapamiętać, a nawet stosować się do nich w życiu.

To właśnie jeden z dużych plusów tej książki - łatwość w odczytywaniu emocji bohaterów i mnogość mądrych myśli, odnoszących się nie tylko do miłości, ale również do codzienności. Niestety akcja w pewnych momentach pędziła zbyt szybko, a w drugich się ciągnęła, podejrzewam, że jest to konsekwencją ilości stron, ale było to dla mnie minusem.

Książka czytała się bardzo szybko i przyjemnie. Polecam ją fanom gatunku, a także osobom szukającym powieści z wieloma mottami wartymi zapisania lub zapamiętania.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl Bardzo dziękuję serwisowi i wydawnictwu Novae Res za możliwość poznania twórczości autora i zrecenzowania powieści.
 
6/10
 
 

26 komentarzy:

  1. Nie jestem wielbicielką tego rodzaju książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. O emocje głównie mi chodzi w literaturze. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emocje w książkach dla mnie również są bardzo ważne. :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. To specyficzna książka, ale warto dać jej szansę. :)

      Usuń
  4. Ciekawa jestem tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cool quote. Sexy bookcover too.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że ta historia mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie, że postawiono na emocje

    OdpowiedzUsuń
  8. To raczej nie jest tytuł dla mnie :) Raczej nie spodobałaby mi się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może znajdziesz tutaj inne inspiracje czytelnicze w kolejnych postach. :)

      Usuń
  9. Szkoda, że akcja powieści jest taka nierówna. Zastanowię się jeszcze nad tą książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej powieści to męczyło mnie chyba najbardziej.

      Usuń
  10. ja nie czytuję tego typu pozycji:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mogłabym dać szansę tej książce. Intryguje mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest pozycja, która spodoba się wszystkim, ale spróbuj - jestem ciekawa Twoich wrażeń. :)

      Usuń
  12. hmmm - ciekawie o niej piszesz

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?