07/07/22

"Szepty ze snów" - Anna Purowska

122/150/34910/2022

 

Czy sny mogą wskazać odpowiednią dla nas drogę?

 
Ida od lat pracuje w korporacji, ale nie jest to zawód marzeń. Ogrom obowiązków, ciągłe zmęczenie i zła atmosfera z pewnością nie sprzyjają rozwojowi, którego oczekiwałby partner kobiety — Marek. Ida od zawsze robiła wszystko zgodnie z życzeniem i radami innych, nigdy nie słuchała samej siebie. Ciągle podążała najpierw za głosem mamy i babci, a później Marka, którzy niekoniecznie wiedzieli, co tak naprawdę jest dla niej dobre.

W pełni życzliwą i sprzyjającą osobą w życiu Idy jest tylko Adrian — wieloletni przyjaciel. Mężczyzna przekonuje główną bohaterkę, że najwyższy czas na urlop i odpoczynek. Jako prezent urodzinowy wręcza jej wejście do spa, które wcale nie jest tym, czym miało być. Ida początkowo chce uciec z miejsca, w którym czas płynie dużo wolniej, a ludzie wydają się dużo przyjaźniejsi, ale nie decyduje się na ten krok. Coś lub ktoś trzyma ją w tym pozornie obcym i dalekim od domu miejscu.

Czy bohaterka w końcu odnajdzie szczęście? Czy Ida posłucha swojego wewnętrznego głosu i zawalczy o siebie?

Powieść Anny Purowskiej to pierwsza książka Autorki, którą miałam okazję przeczytać. To niezwykle klimatyczna i wciągająca historia, której nie mogłam odłożyć na bok. Autorka wprawnie wykreowała bardzo różne od siebie postaci. Początkowo nie polubiłam Idy, która żyjąc pod wpływem Marka i pracując w firmie, która nie dawała jej szczęścia, w ogóle nie myślała o sobie i swoim zdrowiu. Z biegiem akcji zaczęła się jednak bardzo zmieniać, dostrzegać w życiu to, co naprawdę ważne i podążać za tym, co podpowiada jej serce. Moment przełomowy dla bohaterki był również momentem, w którym zaczęłam patrzyć na nią z innej strony.

Książka czyta się naprawdę dobrze, a Anna Purowska poruszyła w niej wiele ważnych i trudnych tematów. Autorka pisała między innymi o toksycznych relacjach, niespełnionych marzeniach i pragnieniach, które wpływają na nasze obecne życie, rodzinnym domu dziecka, prawdziwej przyjaźni i szczerym uczuciu. Przy tym wszystkim akcję książki osadziła w spokojnym, pięknym i klimatycznym miejscu, w którym aż chce się być wraz z bohaterami.

Powieść to niby zwykła obyczajówka, ma jednak w sobie coś więcej. Lekkie pióro Autorki, wyjątkowi bohaterowie i często niecodzienne wydarzenia sprawiają, że to lektura idealna na kilka wolnych godzin, bo zapewniam, że nie będziecie chcieli jej odłożyć. Zdecydowanie polecam, szczególnie osobom, które cenią w książkach prawdziwe życie bohaterów, bliskość z naturą i mnogość dobrze poprowadzonych, ale różnorodnych wątków.

Recenzja powstała dzięki współpracy z Autorką i Wydawnictwem Zwierciadło.
 
8/10
 

18 komentarzy:

  1. Jeśli nadarzy się okazja przeczytania tej książki, to na pewno z niej skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie książki, z chęcią przeczytam jeśli będę miała możliwość:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama fabuła mnie zainteresowała, a do tego lubię niebanalnych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie sądzę, że książka również Ci się spodoba. :)

      Usuń
  4. Jestem zainteresowana tą fabułą, więc będę miała na uwadze ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie nie planuję czytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wcześniej zwróciłam na nią uwagę. Podoba mi się również okładka. Zapowiada emocje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo emocjonalna powieść - zdecydowanie polecam!

      Usuń
  7. Słyszałam o niej, ale ostatnio nie ciągnie mnie do tego gatunku. Jak poczuję do niego znowu miętę to wtedy może sięgnę po ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy znowu będziesz miała ochotę na obyczajówki zdecydowanie wato pamiętać o tej pozycji. :)

      Usuń
  8. Jak umie się odczytać znaki ze snów, to można skorzystać. Większość jednak nie wie do końca co dany sen oznacza, więc kierowanie się jego symboliką w decyzjach dajmy na to może być złudne.

    :) Jedna z lepszych książek z gatunku kryminał jaką ostatnio czytałem.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sny mają moc, ale trzeba umieć ją wykorzystać. ;) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?