30/07/22

"Obiecuję ci szczęście" - Ewa Formella

127/150/36150/2022

 

Czy obietnica szczęścia wystarczy, by już zawsze było lepiej? 

 
Kalina — niezależna młoda kobieta prowadzi poukładane i satysfakcjonujące życie, przynajmniej to na polu zawodowym. W życiu prywatnym nie jest już tak idealnie, gdyż boi się wejść w jakikolwiek poważniejszy związek i nawiązać bliższą relację z mężczyzną. Samotne wieczory spędza więc z alkoholem w ręku, chociaż nikt z jej otoczenia nie posądzałby jej o to.

Życie Kaliny zmienia druzgocąca wiadomość. Siostra, z którą przez postępowanie rodziców od lat nie utrzymywała kontaktów, umiera i osieraca kilkuletnią córeczkę. Mała Tosia jest rezolutnym dzieckiem, które, choć początkowo nieufne przywiązuje się do nowej cioci i zaczyna jej ufać. Kalina staje natomiast przed trudnym zadaniem, próbuje przewartościować swoje życie i pracować nad nałogiem.

Czy szczytne założenia uda się spełnić? Czy w rodzinie Kaliny w końcu dojdzie do zgody? Czy kobieta pozwoli, by Bronek stał się kimś więcej niż tylko kolegą z pracy?

Książkę czyta się bardzo dobrze i przyjemnie. To wciągająca historia, której kolejne kartki będziecie przewracać z zapałem i zastanawiać się, dlaczego tak szybko doszliście do końca. Autorka ma niezwykle lekkie pióro, przez co nawet niejednokrotnie bardzo trudne tematy przedstawia w przystępny dla Czytelnika sposób.

W powieści znajdziecie liczne wstawki z pamiętników Moniki. Tak jak i główną bohaterkę, podobnie mnie, niejednokrotnie irytowało zachowanie kobiety, jej niezdecydowanie, czy głupio podejmowane decyzje. To właśnie te części najbardziej mnie nudziły i czytały się ciężko, często miałam ochotę je wręcz pominąć, ale nie robiłam tego, gdyż mimo wszystko to właśnie one dawały pełniejszy obraz życia Moniki i przybliżały jej sylwetkę.

Jeśli lubicie obyczajówki, w których pojawia się trudny temat, ale czytają się lekko, to ta książka zdecydowanie będzie dla Was idealna. Autorka pisze o alkoholizmie, trudnych relacjach w rodzinie, procesie adopcyjnym, czy pojawiającym się powoli uczuciu. Dodatkowo Ewa Formella udowadnia, jak pojawienie się w życiu dorosłych dziecka może sporo namieszać, ale i doprowadzić do wielu dobrych rzeczy i ważnych, korzystnych zmian. Polecam jako niezbyt wymagającą lekturę na wolny wieczór, chociaż niektóre zachowania bohaterów niekiedy mogą Was irytować, książkę czyta się dobrze i warto się z nią zapoznać. 
 
 
7/10
 

28 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie powieści obyczajowe, więc pewnie kiedyś zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zachęcona do lektury tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno nie czytałam powieści obyczajowej, dlatego w wolnej chwili wezmę pod uwagę powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie czytałam tego typu obyczajówki, więc może się na tą skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię powieści obyczajowe ale ta chyba byłaby dla mnie za smutna... Jednak wydaje się ciekawa :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest do końca smutna książka chociaż trudnych tematów nie brakuje. Bardzo ciekawa pozycja, ale ostateczną decyzję musisz podjąć sama. ;)

      Usuń
  6. Książka na pewno znajdzie swoich czytelników. Ja na razie nie mam ochoty na ten gatunek, ale super że Ciebie porwała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że porywa. Pozdrawiam, ja teraz mam mały zastój czytelniczy ;-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to w tych letnich miesiącach czytam bardzo dużo. ;D Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. książka wygląda zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka na pewno znajdzie swoje grono czytelników, jednak to zupełnie nie moje klimaty i nie zamierzam po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to nie Twój gatunek to jak najbardziej dobra decyzja. :)

      Usuń
  10. Czasem lubię sięgnąć po prozę obyczajową. Będę miała na uwadze ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja rzadko czytam teraz xd czasu brak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zrozumiałe, może w przyszłości nadrobisz książkowe zaległości. :)

      Usuń
  12. Lubię obyczajówki z trudnymi wątkami, byle nie zabrakło w nich wiarygodności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi na tym zależy i głównie takich pozycji szukam. Myślę, że ta jak najbardziej się wpisuje. :D

      Usuń
  13. Od czasu do czasu sięgam po dobre obyczajówki. Będę miała na uwadze tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?