28/07/22

"Niedoskonali" - Jolanta Kosowska

137/150/38700/2022

 

Niedoskonali ludzie w niedoskonałym świecie

 
Miałam już okazję poznać kilka powieści Jolanty Kosowskiej — ta jest najnowszą w dorobku Autorki, na której przeczytanie czekałam z niecierpliwością. Książka najpierw zaintrygowała mnie okładką, następnie zainteresowała opisem, a na końcu ciekawość wzbudzały pojawiające się w sieci cytaty. Nie jestem pewna dlaczego, ale od razu czułam, że to będzie naprawdę bardzo dobra lektura, której nie zapomnę na długo i właśnie tak się stało.

W jednej z biednych dzielnic Lizbony mieszka wielu ludzi, Czytelnik ma okazję poznać kilku z nich, których dzieli bardzo wiele, ale coś również łączy — trudne, bolesne tajemnice z przeszłości i zraniona dusza. Majka, David, Camila i Brunon — tytułowi Niedoskonali, których losy skrzyżowały się w wyjątkowej knajpie, w której grana jest muzyka fado. Znaleźli się w tym miejscu, by zatuszować bolesne wspomnienia, spróbować pogodzić się z przeszłością i odnaleźć siebie w całkowicie nowym miejscu. Czy będą w stanie pomóc sobie nawzajem? Co skrywają przed światem Niedoskonali i jak wpływa to na ich teraźniejszość?

Są takie książki, które pamięta się na długo, które zachwycają, zaskakują i po prostu pozostają w sercu. Tacy właśnie są "Niedoskonali" - ta historia Was poruszy, momentami rozbawi, ale co najważniejsze zastanowi i zmusi do refleksji nad kilkoma istotnymi kwestiami.

Wiecie co pierwsze przychodzi mi na myśl, kiedy przed oczami stają powieści Jolanty Kosowskiej? Cudowne książkowe podróże i wyjątkowe opisy miejsc, w których nigdy nie byłam, a które sprawiają, że po przeczytaniu mam wrażenie, iż znam je bardzo dobrze. Tym razem Autorka zabiera Czytelnika do pięknie przedstawionej Lizbony, ona nie jest tłem wydarzeń, jak sugeruje opis, powiedziałabym, że jest wręcz bohaterem, który odgrywa bardzo ważną rolę. Jeśli nawet byliście w tym portugalskim mieście, tutaj poznacie je z całkowicie innej strony, posłuchacie wyjątkowej muzyki fado i wybierzecie się w wyjątkową wyprawę.

Wspaniała kreacja bohaterów, wartka akcja, ciekawy pomysł na fabułę to oczywiście ogromne atuty, ale mam wrażenie, że przy książkach tej Autorki nie muszę już o tym wspominać. Z każdą kolejną pozycją Jolanta Kosowska kradnie moje serce i mam ochotę na więcej. Bardzo Wam polecam, nie zawiedziecie się, jeśli wraz z Niedoskonałymi — ludźmi takimi, jak każdy z nas, wybierzcie się do wyjątkowej Lizbony.

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Pani Joli — to kolejna cudowna podróż z historią spod Pani pióra, której na długo nie zapomnę.
 
10/10
 

26 komentarzy:

  1. Książki tej autorki to dla mnie czytelniczy priorytet. Wkrótce będę czytała tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenię sobie powieści autorki, a tę mam dopiero w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba najlepsza książka Autorki, którą do tej pory przeczytałam. Myślę, że się nie zawiedziesz!

      Usuń
  3. To może być coś pięknego, co na długo pozostanie w pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Great to know of it. Thanks so much!

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks for the wonderful review.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie. Będę miała ten tytuł na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak jest, zdecydowanie warto przeczytać tę powieść. :D

      Usuń
  7. Pisarka ma świetne pióro :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię książki tej autorki, więc będę chciała poznać jej najnowsze dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na razie ma inne plany czytelnicze, ale w wolnej chwili postaram się mieć na uwadze powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie książki Autorki warto przeczytać, ale ta jest wyjątkowa. :)

      Usuń
  10. O, najwyższa ocena. Fiu, fiu. :)

    W sumie to nie polecam cały czas. Bo ten ,,dziennik" to oszustwo jedynie. W złym smaku, odpychające raczej.

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ta dziesiątka zdarza się rzadko, ale jeśli już jest oznacza naprawdę cudowną książkę. :D Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. Lizbona i już wiem, że będzie cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jaka Lizbona! Czytanie z pewnością sprawi ogromną przyjemność. :)

      Usuń
  12. Jeszcze się zastanowię :-) .

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?