29/05/22

"Serce lasu" - Patrycja Żurek

103/150/29340/2022

 

Nie tylko las ma serce, a tą historią moje udało się zdobyć również Autorce! 

 
Ta książka jako jedna z nielicznych przyciągnęła mnie okładką. Zazwyczaj nie zwracam na to uwagi, a w tym przypadku od razu poczułam, że za oprawką kryje się wyjątkowa historia. Druga rzecz, na którą zwróciłam uwagę to opis — tajemniczy, wprowadzający trudny temat, ale z drugiej strony magiczny. I w tych moich osądach i przemyśleniach się nie pomyliłam, gdyż taka właśnie jest powieść.

Życie ostatnio nie rozpieszczało Iwo. Mężczyzna rok temu stracił w wypadku narzeczoną i nie może pozbierać się po jej śmierci. Bardzo się zmienił, a żałoba sprawiła, że zaniedbuje obowiązki w rodzinnej firmie. Zmuszony przez Rodziców przyjeżdża do Rymanowa na terapię — chociaż bardzo chciałby już nie cierpieć, nie potrafi i od samego początku nie wierzy, że leczenie może zakończyć się powodzeniem.

Czasem jest tak, że na drodze naszego życia spotykamy ludzi, którzy mogą sprawić, że całkowicie się ono odmieni, ale musimy im na to pozwolić. Iwo dostaje taką szansę, ale czy będzie umiał lub chciał ją wykorzystać? Libusza — słowiańska kobieta przez miejscowych nazywana jest czarodziejką, gdyż ma dar: możliwość kontaktowania się ze zamarłymi. Mężczyzna nie wierzy jednak w nadnaturalne zdolności Libuszy, a do prób jej pomocy nastawiony jest bardzo sceptycznie. Czy spotkanie tej dwójki było przypadkowe?

Patrycja Żurek stworzyła niezwykle klimatyczną opowieść z wieloma tajemnicami. Nie jest to książka typowa, ale tak jak Iwo niewyjaśniona siła przyciągała do Libuszy, tak mnie Autorka przyciągała kolejnymi zdaniami, aż do tego ostatniego.

To nie jest łatwa powieść — o trudnych, a wręcz dramatycznych wydarzeniach z życia bohaterów nie czyta się łatwo. Patrycja Żurek jednak od początku dba o to, by nie tylko one był na pierwszym planie. Przedstawia Czytelnikowi również historię o rodzącej się powoli niełatwej miłości, na której drodze stanie wiele przeciwności.

Autorka w swojej książce porusza wiele ważnych tematów. Przeczytamy o radzeniu sobie z żałobą, podstępnej chorobie, jaką jest depresja, byciu innym od reszty, toksycznej miłości rodzicielskiej, czy FAS. Wszystko to opisane z dużą delikatnością i wyczuciem, przez co nawet o najtrudniejszych tematach czyta się z dużą nadzieją na to, że jeszcze może być inaczej lub lepiej. 

Książka bardzo mi się podobała, a pierwsze wrażenie zdecydowanie nie było mylne. To wyjątkowa historia, która zdecydowanie warto przeczytać. Nutka magii, dużo spokoju, ważna rola lasu i cudowna kreacja bohaterów, a do tego lekkie pióro Patrycji Żurek sprawiły, że czytanie było wyłącznie przyjemnością.
 
Za możliwość poznania tej klimatycznej historii bardzo dziękuję Autorce.
 
8/10
 

32 komentarze:

  1. Zgadzam się, że czasem okładka potrafi tak zachęcić, że aż można się samemu zaskoczyć! W tym wypadku jednak ta książka nie trafia w moje gusta. Chociaż brzmi ciekawie, to chyba nie jest to dobry czas dla mnie na tą historię, bo sama aktualnie jestem w żałobie.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Nie każda książka jest dla wszystkich, w takiej sytuacji to raczej nie będzie powieść dla Ciebie. Życzę dużo siły!!!

      Usuń
  2. Super, że książka tak mocno przypadła Ci do gustu. Nie miałam jeszcze okazji do niej zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, książka bardzo mi się podobała. :) Warto ją przeczytać.

      Usuń
  3. Such an important review. It does sound it might be for a particular audience. So glad to know about this book.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank You so much! I am very glad that you liked the text. :D

      Usuń
  4. It does sound very emotional. And some topics we all need to look into. I like book cover.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The book is emotional and has many relevant topics.:)

      Usuń
  5. Piękna, zachęcająca okładka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka zdecydowanie zachęca do zajrzenia do środka, a i nim na pewno się nie zawiedziesz!

      Usuń
  6. Lektura już za mną i przyznaję, że bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jedna z tych wyjątkowych książek, która pewnie spodoba się wielu. :)

      Usuń
  7. Okładka czasem robi więcej niż treść. Tak miałem w przypadku książki pt. ,,Tracę ciepło" Łukasza Orbitowskiego. Okładka okropna jak dla mnie, straszna, za to treść bardzo dobra. To akurat przykład w drugą stronę. :) Ale okładki niektóre potrafiły skusić mnie do kupna książki średniej. Wszystko zależy od umiejętności ludzi z wydawnictwa.

    Dwa lata blogowania to też nie byle co.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umiejętności Wydawcy są bardzo ważne, a z tymi okładkami naprawdę bywa różnie. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. ja chyba na te okładkę uwagi bym nie zwróciła. ksiazki nie kojarze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gusta zawsze były i będą różne. ;) Książka zdecydowanie warta poznania, nawet jeśli okładka Cię nie zachęciła. :D

      Usuń
  9. ale mega mi się podoba klimat tej książki:D lubię akcenty magiczne fajnie urozmaicają te ponure zwykle dni rzeczywistości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie myślę, że to może być powieść idealna dla Ciebie. :)

      Usuń
  10. Kusisz, muszę nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy31/5/22 16:27

    Tematyka bardzo w moim stylu odrobina magii i psychologi to coś co zawsze lubię <3 a okładka rzeczywiście piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez te błędy w automatycznym logowaniu zapominam się podpisywać :P

      Usuń
    2. Cieszę się, że książka Ci się spodobała, myślę, że warto ją przeczytać. :)

      Usuń
    3. Z Bloggerem ostatnio coraz gorzej, mam nadzieję, że wszystko szybko wróci do normy. :/

      Usuń
  12. Super, że jest to tak wyjątkowa historia. Muszę po nią sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie tylko piękna okładka, ale i poruszane tematy zachęcają do sięgnięcia po tę książkę 😊

    OdpowiedzUsuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?