24/05/22

"Naucz mnie kochać" - M.B. Morgan

100/150/28560/2022

 

Bo kochać wcale nie jest tak łatwo!

 
Marina de Angelis znana jest jako „księżniczką Mediolanu” i faktycznie nią jest. Życie kobiety to świat celebrytów — moda, uroda, drogie ubrania, wykwintne restauracje, imprezy, czy bale. Brzmi jak życie w bajce, prawda? Może trochę tak, ale nic nie jest czarno białe i tak jest również w tym przypadku. Marinie wydaje się, że świat  jest piękny i idealny. A co jeśli to tylko złudzenie? Będzie się mogła o tym przekonać, kiedy całkowicie przez przypadek poznaje Gaëla Selemani. Mężczyzna zrobił karierę piłkarską we Włoszech, ale aby do tego doszło, musiał pokonać bardzo trudną i niezwykle wyboistą drogę. Ta dwójka jest jak ludzie z dwóch innych planet, a przypadkowe spotkanie może ich wiele nauczyć. Czy tak się stanie?

Autorka stworzyła bardzo dobrą powieść na pograniczu romansu i książki obyczajowej, którą czytałam z niezwykłą przyjemnością. Książka nie należy do najcieńszych, a mimo to przeczytałam ją bardzo szybko. Nie oznacza to jednak, że  nie wywołała emocji i nie zmusiła do zastanowienia nad wieloma kwestiami.

M. B. Morgan nie unika trudnych tematów. Dzięki temu lektura obfituje w wiele trudnych momentów, które jednak każą się zatrzymać i przemyśleć. Jeden z cytatów, który bardzo mnie poruszył to słowa: "Ktoś, kto nigdy nie zaznał prawdziwej nędzy, bólu, głodu i rozpaczy, tak naprawdę nie zna znaczenia tych słów."  O wszystkim tym przeczytamy w powieści i nie będą to łatwe historie.

Z drugiej strony Czytelnik zetknie się również z życiem celebrytów i osób bogatych, które pomimo wielu blasków również jest niepozbawione cieni. Autorka zwraca uwagę na wpływ mediów społecznościowych na życie ludzi i problemy z tym związane, zakłamaną rzeczywistość i szukanie sensacji w miejscach, w których nierzadko jej po prostu nie ma.

Powieść wywołuje wiele emocji, mnie najbardziej poruszyły fragmenty, w których Gaël wracał do przeszłości i opowiadał swoją historię. Tytułowe słowa "Naucz mnie kochać" mogą być odczytywane na wiele sposobów, ale dla mnie oznaczają to, że każdy z nas może nauczyć kochać, przekazać innej osobie swoje emocje, czy doświadczenia, ale również nie bać się wziąć tego od drugiego.

Spędziłam bardzo miło czas z tą książką. Emocjonalna historia, niebanalni i bardzo różni bohaterowie, a także rodzące się powoli uczucie sprawiły, że nie mogłam się oderwać od  lektury. Bardzo polecam, szczególnie fanom obyczajówek, którzy z pewnością polubią tę powieść.
 
Recenzja powstała dzięki współpracy z Wydawnictwem Amare.
 
8/10
 

18 komentarzy:

  1. Mam tę książkę i cieszę się, że wywołuje aż tyle emocji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobra lektura. :) Będę w takim razie czekać na Twoje wrażenia.

      Usuń
  2. Uu brzmi fajnie :D I jeszcze akcja toczy się w Mediolanie ♥
    Pozdrawiam!
    Mój blog: Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  3. zapowiada się bardzo ciekawie, chętnie po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie ♡
    Fantastyczna recenzja. Naprawdę widać, że pisana z sercem. O tytule słyszę po raz pierwszy. Przyznam, że książka jest interesująca, historia na pewno zaciekawia, sama chętnie sięgnęłabym po ten tytuł :) Dziękuję za inspirację, tytuł zapisuję :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa! Mam nadzieję, że książka Ci się spodoba. :)

      Usuń
  5. Książkę przeczytała i bardzo mocno polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie czytałam kiedyś Twoją recenzję i między innymi dlatego chciałam przeczytać tę książkę. ;)

      Usuń
  6. ten cytat bardzo prawdziwy o nędzy... Może się skuszę na ową lekturę mimo że to średnio moje klimaty;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej powieści znajdziesz co najmniej kilka takich ważnych cytatów. :)

      Usuń
  7. Nie jestem fanem tego typu powieści. Nie mniej jak będzie okazja z biblioteki to może skorzystam.

    Sanah to fenomen paru piosenek, które wpadają w ucho to fakt, jednak po jakimś czasie się o nich nie pamięta.

    No i w sumie dobrze, bo najgorzej jest jak wszystkim się to samo podoba. :)

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "(...) bo najgorzej jest jak wszystkim się to samo podoba" w pełni się zgadzam z tymi słowami. :) Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Zapisuję sobie tytuł :) Coś czuję, że ta książka może mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tak będzie, bardzo się cieszę, że zachęciłam Cię do przeczytania. :D

      Usuń
  9. Chyba się nie skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybyśmy mieli czytać wszystkie polecane książki zabrakłoby czasu. ;D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?