19/12/21

"Splątany nurt rzeki Ister" - Wanda Siubiela

"Każda chwila jest tylko chwilą."

Trzeci tom serii "Kamień Królestwa Sloget" to dalsze losy bohaterki, którą czytelnicy już dobrze znają, a jednocześnie nie wiedzą o niej jeszcze tak wiele.

Nastka w dalszym ciągu znajduje się w Królestwie Podziemi, ale jednocześnie nie spędza tam fizycznie zbyt dużo czasu, ponieważ odbywa kolejne niezwykłe podróże. Mała elfka odwiedza nowe krainy i pomaga przyjaciołom. Trafia do wyjątkowej krainy krasnali, w której ma ważne zadanie do wykonania i zyskuje kolejną moc. Ma także możliwość pomocnych rozmów z dawnym fortusem - Oliką, która wiele jej wyjaśnia i zdradza sekrety. Dziewczynce cały czas towarzyszą bracia, babcia Alina, przyjaciółka Izka i niezastąpiony Xas, który zna odpowiedzi, chociaż na niektóre pytania. Tratal musi ją jednak zostawić na jakiś czas, czy Nastka poradzi sobie z taką próbą?

Podczas podróży dziewczynka odkrywa swoje kolejne umiejętności, przekonuje się o swojej sile i możliwościach. Wraz z kolejnymi przewróconymi kartkami Anastazja dowiaduje się również, co oznaczają jej kolejne znamiona i nowe ślady na skórze. Dziewczynka wyrabia sobie powoli swoje zdanie na niektóre tematy, zaczyna dostrzegać nowe rzeczy i poznawać samą siebie.

Wanda Siubiela ukazuje, jak ogromną moc ma dobre serce i gotowość do pomocy drugiemu, główna bohaterka właśnie dzięki takim zachowaniom odkrywa po kawałku przeszłość, zaczyna rozumieć teraźniejszość i próbuje przewidzieć, jak ogromne zadanie stawia przed nią przyszłość. Chociaż dalej nie do końca zdaje sobie sprawę, do czego jest zdolna i dlaczego akurat ośmioletnia dziewczynka ma tak trudną misję, za każdym razem dzielnie pokonuje przeciwności z ogromnym wsparciem swoich najbliższych.

Autorka kolejny tom z serii utrzymuje w podobnym klimacie co poprzednie. Czytelnik ma okazję spędzić ciekawy czas w magicznym świecie Nastki, a jednocześnie czytając tę książkę poznać uniwersalne rzeczy, które przydadzą się w codziennym życiu.

Autorka ponownie mnie nie zawiodła i już po raz trzeci całkowicie wciągnęła do przedstawionego świata. Książka jest magiczna, jak przystało na tego rodzaju gatunek, jednak odnajduję w niej wiele nawiązań do codzienności. Powieść przeczytałam bardzo szybko i już nie mogę doczekać się, aby poznać dalsze losy odważnej elfki Anastazji. Książkę oczywiście polecam, to jedna z tych, które warto poznać z co najmniej kilku powodów, ale czytanie serii warto zacząć od pierwszego tomu.

Bardzo dziękuję Autorce za możliwość zrecenzowania książki i z każdym tomem głębszego poznawania losów przedstawionych postaci.

8/10


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?