18/12/21

"Podziemie Waltar" - Wanda Siubiela

"Dopiero teraz doceniam to, co zawsze miałam w zasięgu ręki - spokój i bezpieczeństwo."

Książka to drugi tom z serii "Kamień Królestwa Sloget" w którym poznajemy dalsze losy głównej bohaterki, uzyskujemy odpowiedzi na niektóre z pytań, które przynajmniej ja zadawałam sobie po przeczytaniu pierwszego tomu, ale żeby nie było za łatwo, pojawiają się kolejne tajemnice.

W życiu Nastusi zaszło wiele zmian, a mała elfka powoli zaczyna zauważać, że ma wyjątkową moc. Dziewczynka poznaje bliżej swojego opiekuna — tratala Xasa i ma możliwość rozmowy z harfem Zefirem po wyciszeniu swoich myśli. Podczas trwania akcji książki Nastka zwiedza Królestwo Podziemi tak inne od miejsca, w którym sama żyje. To tam poznaje wielu nowych przyjaciół, ale przeżywa też wiele przygód - ciekawych, fascynujących, a niekiedy też strasznych i przykrych. Dzięki swojemu dobremu sercu, wraz z pomocą rodziny i przyjaznych istot pomoże wielu osobom i kilka razy trafi do labiryntu. Nastusia zyska również tajemnicze znamiona, które określą jej przynależność.

Mała dziewczynka musi pokonać wiele trudności, wcześniej żyła spokojnie, a teraz powoli zaczyna odkrywać swoją moc i umiejętności. Anastazja stara się zrozumieć otaczający ją świat, w którym musi zmierzyć się ze swoimi ograniczeniami i samotnymi podróżami, ponieważ tak wiele istot liczy na jej wyjątkową pomoc.

Autorka ponownie wykreowała piękny, ciekawy, a zarazem tajemniczy świat. Główna bohaterka powoli dorasta, chociaż jej wiek się nie zmienił, zaczyna więcej rozumieć. Wanda Siubiela ponownie obok magicznych istot i nierealnych przygód pokazuje, czym tak naprawdę powinniśmy kierować się w życiu. Pokazuje czytelnikowi, że spokój i bezpieczeństwo doceniamy zazwyczaj wtedy, kiedy coś nieodwracalnie się zmieni. Przekonuje, że dobrym sercem, uśmiechem i chęcią pomocy drugiemu możemy zdziałać dużo więcej niż czymkolwiek innym. Świat Anastazji tak inny od naszego jest jednocześnie tak do niego podobny.

Książkę przeczytałam jednym tchem, z ciekawością śledziłam dalsze losy głównej bohaterki. To ciekawa lektura z magią w tle, idealna dla wielu czytelników niezależnie od wieku. Losy Nastki, jej rodziny i przyjaciół bardzo wciągają, a zakończenia kolejnych tomów serii "Kamień Królestwa Sloget" zachęcają do jak najszybszego sięgnięcia po kolejne książki. To zdecydowanie książka, którą warto przeczytać, pozwalająca oderwać się od codzienności i przeżyć wiele interesujących przygód z bohaterką.

Bardzo dziękuję Autorce za tą cudowną książkową podróż w magiczny świat i możliwość poznania dalszych losów Anastazji.

8/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?