09/12/21

"Najdłuższa podróż" - Nicholas Sparks

34/100/9700/2021

Opisane w książce wydarzenia to historia dwóch par. Ich losy dzieli prawie siedemdziesiąt lat, ale łączy jedno – wzajemna miłość i umiejętność zrozumienia drugiego człowieka.

Ira Levinson to starszy mężczyzna, który przeżył już wiele w swoim życiu, a teraz według diagnozy lekarzy zostało mu jego kilka miesięcy. Całym życiem Iry była jego ukochana żona Ruth, uważa, że po jej śmierci nic nie ma już znaczenia. W obliczu śmierci, uwięziony we wraku samochodu wspomina minione szczęśliwe chwile i smutki, a przede wszystkim ukochaną. Dzięki swojej wierze i sile prawdziwej miłości może z nią nawet ponownie porozmawiać. Czy wspomnienia o Ruth pomogą Irze przeżyć? Jak zakończy się jego historia?

Równocześnie z historią Iry czytelnik stopniowo poznaje losy Sophii i Luka. Młoda kobieta to studentka, której pasją jest historia sztuki. Sophia właśnie próbuje pozbierać się po burzliwym związku, kiedy poznaje Luka. Mężczyzna to kowboj rodeo, który ujeżdża byki. Jakiś czas wcześniej przeszedł ciężki wypadek, kiedy ujeżdżał byka uznawanego za najgroźniejszego, a teraz postanawia wrócić do swojej pasji. Wzajemna sympatia i zrozumienie tej dwójki stopniowo przeradzają się w głębsze uczucie, choć bardzo wiele ich dzieli. Czy ich miłość przetrwa trudne próby? Czy para będzie chciała podjąć trud walki o wspólną przyszłość?

Historie Iry i Ruth oraz Sophii i Luka zbiegną się w bardzo nieoczekiwanym momencie. Te wydarzenia pokażą, że miłość jest bardzo ważna, a ludzkim życiem tak naprawdę rządzi przypadek.

Książka Nicholasa Sparksa to wzruszająca opowieść o miłości. Ukazywanymi wydarzeniami autor pokazuje, że dobro wraca, a także daje czytelnikowi nadzieję, że gorsze momenty miną, a na każdego czeka prawdziwa miłość, która naprawdę istnieje!

Powieść, choć nie należy do najkrótszych bardzo szybko się czyta i jest wciągająca. Po dość monotonnym początku i ciekawym środku autor zafundował czytelnikowi bardzo zaskakujące i ciekawe zakończenie.

Polecam tą przyjemną w odbiorze książkę każdemu, kto szuka ciekawej powieści o miłości dwóch par.

7/10


 

2 komentarze:

  1. Książki Sparksa cały czas mam dopiero w planach... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam wielu książek tego Autora ale "Najdłuższa podróż" mi się podobała więc polecam :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?