07/12/21

"Tyczka w Krainie Szczęścia" - Martin Widmark, Emilia Dziubak

32/100/8780/2021

Krótka książeczka to tak naprawdę opowiedziane przez opiekunkę wspomnienia z dzieciństwa. Mały Daniel to bardzo rezolutny i ciekawski chłopczyk. Kiedy pewnego wieczoru nie może zasnąć odnajduje na palcu opiekującej się nim Pani Julii pierścionek z perłą ta opowiada mu niezwykła historię, która wydarzyła się dawno temu w fantastycznej Krainie Szczęścia. I to właśnie w tym momencie rozpoczyna się właściwa akcja książki.

Kiedy Julia była małą dziewczynką jej starszy brat – Tomek nagle zaginął bez wieści. Dziewczynka była bardzo smutna, nikt nie potrafił jej rozweselić. Rodzice postanowili kupić jej czerwone sanki o których marzyła, by chociaż na chwilę zapomniała o swojej rozpaczy. Julka nie chcąc zrobić przykrości zatroskanym rodzicom bez chęci postanowiła iść na wzgórze. W czasie zjazdu wpada w dziurę i niczym Alicja z Krainy Czarów z hukiem trafia do Krainy Szczęścia. Dziewczynka rusza na spacer podczas którego spotyka niezwykłe postacie między innymi olbrzymie ważki czy chrząszcza we fraku, które są jej wielkości. Kiedy Julia zaczyna już czuć panujące szczęście i spokój obok niej pojawia się przerażający i okrutny krab. Zwierzę zmusza ją do pracy przy wydobyciu pereł. Jak szybko się okazuje nie tylko ją…

Czy w tej niezwykłej, fantastycznej krainie rzeczywiście można odnaleźć szczęście? Czy Julia zapomni o swoim smutku? Czy dziewczynce uda się uciec od kraba? Czy Julka odnajdzie swojego brata?

Książka jest efektem pracy obdarzonego talentem literackim szwedzkiego pisarza Martina Widmarka i utalentowanej polskiej ilustratorki Emilii Dziubak. Piękny i pouczający tekst, a także śliczne obrazki to idealne połączenie, które sprawiło, że książka musiała stanąć na mojej półce.

Opowieść o Tycze, która trafia do Krainy Szczęścia to wyjątkowa historia. Sprawia, że czytelnik dostrzega, że pozornie szczęśliwe miejsce nie zawsze musi być pełne radości. Poruszająca, zabawna, a momentami smutna książeczka przenosząca czytelnika w fantastyczny świat i opowiadająca o tęsknocie siostry za bratem to lektura zdecydowanie warta uwagi!

8/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?