04/11/21

"Fotoplastykon" - Krystyna Siesicka

19/100/4470/2021

Powieść to historia rodziny opowiedziana z perspektywy osiemnastolatki. Jana miała wypadek i na kilka miesięcy została unieruchomiona w łóżku. 

Dziewczyna mieszka z rodzicami i młodszym rodzeństwem. W domu pozornie nic się nie dzieje, a jej jedynym oknem na świat są opowieści piętnastoletnich bliźniaków. Spokojna i refleksyjna Agata i szalony sportowiec Jasiek chętnie dzielą się z siostrą perypetiami ze szkoły, czy podwórka. Jana słuchając opowieści i przemyśleń rodzeństwa postanawia napisać książkę o życiu rodziny. 

Każda historia ukazuje problemy typowe dla nastolatków i zmusza do zastanowienia się nad pewnymi kwestiami. I tak czytamy o tym, dlaczego Panią Ciszewską biorą diabli, w jaki sposób Iśka za jednym zamachem zastrzeliła trzydzieści dwie osoby i jaka jest najprostsza metoda nabijania fizyka w butelkę lejdejską.

Czy życie zwykłej rodziny naprawdę jest przewidywalne i nudne? Jak wytrzymać kilka miesięcy leżąc tylko w łóżku bez możliwości opuszczenia swojego pokoju? Czy szkolne przygody mogą być ciekawe?

Powieść Krystyny Siesickiej kierowana do młodzieży to książka opisująca życie i typowe problemy nastolatków. Autorka w swojej książce promuje wolontariat, działania na rzecz innych, pomoc słabszym, czy utrzymywanie dobrych relacji rodzinnych. Zwraca uwagę natomiast na to, że oszukiwanie, kombinatorstwo, czy wykorzystywanie naiwności drugiego nie są dobre. 

Polecam powieść nastolatkom, którzy lubią krótkie powieści o codziennym życiu ich rówieśników.

Czytelnikom, którym spodobała się powieść Krystyny Siesickiej polecam również nakręcony w 1991 roku na podstawie książki serial o tych samych przygodach młodych ludzi.

6/10


 

2 komentarze:

  1. Kiedyś za młodu, zaczytywałam się w książkach Siesickiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odkryłam je niedawno, ale przeczytałam już kilka i bardzo mi się podobały :)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?