02/11/21

Czy warto było przeczytać te książki? - październik 2021

To już dziesiąty miesiąc roku, co oznacza, że dokładnie tyle razy przedstawiałam Wam moje podsumowanie miesiąca. Jednocześnie koniec października przypomina mi o tym, że w tym roku to ostatnie dwa miesiące na czytanie. Ile jeszcze książkowych podróży uda mi się odbyć?

Tego nie mogę przewidzieć, ale wiem, że pomimo intensywnego miesiąca w październiku udało mi się przeczytać 10 książek i każda z nich bardzo mi się podobała.

Podobnie jak w poprzednim miesiącu i w październiku przeczytałam krótką lekturę szkolną, jaką była "Gloria victis". Ta krótka nowela o Powstaniu Styczniowym to jedna z książek, które naprawdę warto znać, by zrozumieć historię naszego kraju.

W ubiegłym miesiącu przeczytałam jedną książkę, która wywarła na mnie ogromne wrażenie. Przeciętna ocena wśród powieści, które czytam to 6 lub 7 ⭐, a „WYBOROWI” autorstwa Karoliny Zielińskiej dałam ich aż 9. To poruszająca lektura, z którą zdecydowanie warto się zapoznać. Jeśli jeszcze nie czytaliście wpisu z recenzją to koniecznie to nadróbcie! 

Kolejne dwie książki o których napisze kilka słów również bardzo mi się podobały. Mowa tutaj o najnowszej książce Klaudii Bianek - „Promyczek na święta", która była jednocześnie pierwszą bożonarodzeniową powieścią, którą przeczytałam w tym roku. To ciepła i otulająca powieść o grupie bohaterów, którzy nie są jednak wolni od problemów. Druga powieść to „Inną drogą” - Joanny Zając, którą na mojej liście do przeczytania miałam już od jakiegoś czasu, więc kiedy wreszcie zdecydowałam się na zakup nie czekała długo na mojej półce. Autorka przedstawia nam losy bohaterki, którą poznajemy jako nastolatkę dopiero wkraczającą w dorosłość i idziemy z nią przez życie - dobre i złe chwile, nowe przyjaźnie i miłości aż do dojrzałości. Po skończeniu lektury miałam wrażenie, że autorka z całą mocą chciała powiedzieć, nie tylko w tym jednym fragmencie - "Pamiętaj, wszystko jest po coś, nic nie dzieje się bez powodu… Każdy ma swoje przeznaczenie, którego nic nie zmieni." Recenzje wspomnianych powieści już wkrótce.  

A Wam co udało przeczytać się w tym miesiącu? Też zaczynacie już powoli czytać świąteczne książki, czy może czekacie z nimi przynajmniej do grudnia? Chętnie przeczytam Wasze październikowe listy, a poniżej przedstawiam moją. 

1. „Gloria victis” - Eliza Orzeszkowa 6/10

2. „Raz, dwa, trzy, Piaskowy Wilk” - Åsa Lind 7/10

3. „Wilczek” - Katarzyna Ryrych 7/10

4. „Ostatnie piętro” - Irena Landau 6/10

5. „Szachownica flamandzka” - Arturo Pérez-Reverte 7/10

6. „WYBÓR” - Karolina Zielińska 9/10

7. „Promyczek na święta” - Klaudia Bianek 8/10

8. „Zdarzyło się nad jeziorem Mystic” - Kristin Hannah 7/10

9. „Inną drogą” - Joanna Zając 8/10

10. „Niebo jest wszędzie” - Jandy Nelson  6/10

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?