30/10/21

"Tajemnica jednej nocy" - Kazimierz Szymeczko

18/100/4320/2021

Ania to ekomaniaczka, która kocha zwierzęta, Marek to fan gier RPG, który kocha Anię, a Krzyś kocha swój komputer. 

Ta trójka to przyjaciele z Rudy Śląskiej, którzy różnią się od siebie prawie wszystkim, ale łączy ich jedno – uwielbiają rozwiązywać zagadki. 

Kiedy w Halembie pojawia się podejrzany Niemiec, który wyraźnie czegoś szuka znajomi się nie zastanawiają i ruszają do akcji. Mężczyzna rozgląda się po okolicy, przychodzi do antykwariatu, rozmawia z proboszczem i odwiedza okoliczne miejsca pamięci i zabytki. Niespodziewanie Niemiec zostaje znaleziony nieprzytomny w piwnic, w której w czasie wojny mieściła się siedziba Gestapo.

Przyjaciele rozpoczynają prywatne śledztwo i próbują rozwikłać mroczną zagadkę z czasów drugiej wojny światowej. 

Czy przyjaciele rozwikłają tajemnicę? Kim tak naprawdę jest podejrzany mężczyzna? Jaki związek z okresem drugiej wojny światowej mają obecne wydarzenia?

Powieść Kazimierza Szymeczki to opowieść o trójce przyjaciół, którzy rozwiązują zagadki i przeżywają różne przygody. Autor w swojej książce miesza przeszłość z teraźniejszością, ukazuje pierwsze uczucie i siłę prawdziwej przyjaźni. Powieść z wątkiem historycznym jest krótka i szybko się czyta.

5/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?