06/11/21

"Pomyśl tylko życzenie" - Ewa Zienkiewicz

21/100/4950/2021

Anka Rawicka to typowa nastolatka z problemami typowymi dla tego wieku, której w zasadzie niczego nie brakuje. Dziewczyna nie potrafi jednak docenić tego co ma i szuka czegoś nowego. Młoda mieszkanka Warszawy twierdzi, że jej rodzina jest zbyt nudna i normalna, w jej życiu nie dzieje się nic ciekawego i potrzebuje powiewu świeżości i czegoś nowego.
 
W momencie w którym Anka wchodzi do wanny we własnym mieszkaniu zaczyna się właściwa akcja. Nastolatka nagle staje się kimś innym i znajduje się w innym miejscu. Z biegiem akcji główna bohaterka wciela się w kolejne osoby z różnych środowisk i rodzin.
 
Najpierw jest Patrycją – niepełnosprawną dziewczyną utykającą na jedną nogę. Nastolatka mieszka z dużą rodziną w kamienicy do rozbiórki. Patrycja to uboga dziewczyna, ale w życiu jej i jej rodziny ciągle coś się dzieje.
 
Kolejno Anka staje się bogatą Nikolą. Nastolatka mieszka w ogromnej rezydencji nad prywatnym jeziorem, ale jej życie także nie jest pozbawione problemów. 
 
Ostatnią dziewczyną w której życie wkracza Anka jest Marysia – nastolatka mieszkająca w górskiej osadzie, której rodzice wyjechali, by znaleźć lepszą pracę. 
 
Dziewczyna w każdym z wcieleń musi pokonać inne problemy, poradzić sobie z różnymi kłopotami i nie wpakować się w kolejne. Życia każdej z jej rówieśniczek są inne, ale czy gorsze lub lepsze?
 
Autorka miała ciekawy pomysł na fabułę książki i wcielanie się głównej bohaterki w kolejne ciała. Nie podobało mi się to, że historie dziewczyn, w które wcielała się Anka zazwyczaj kończyły się w najciekawszym momencie i nie wyjaśniały do końca historii. Nie wystarczające były dla mnie fragmenty z gazet umieszczone na końcu książki z których czytelnik mógł się dowiedzieć czegoś więcej o dalszych losach bohaterek, którymi przez jakiś czas była Ania. 
 
Powieść Ewy Zienkiewicz to książka idealna dla nastolatków. Porusza problemy bliskie tej grupie, a także pokazuje, że nasze kłopoty w porównaniu z tymi innych, choć czasem wydają się straszne wcale takie nie są. Młodzieżówka godna uwagi, chociaż uważam, że rozwiniecie wątków dziewczyn, w które wcielała się bohaterka byłoby na plus dla powieści.
 
5/10

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?