16/11/21

"Chłopak na zastępstwo" - Kasie West

25/100/6310/2021

Gia przez całe liceum zjednała sobie rzeszę bliższych i dalszych przyjaciół, była rozpoznawalna w szkole. Nastolatka to typ gwiazdy, który wszystkim chce się pochwalić przed znajomymi. Gia od jakiegoś czasu spotykała się z Bradley’em – starszym studentem. Przyjaciółki nie wierzyły jednak w jego istnienie, ponieważ nie miał on profilu na mediach społecznościowych i nie można go było „wygooglować”. Gia chce udowodnić znajomym, że Bradley istnieje, a jednocześnie pokazać jakiego super ma chłopaka i uznaje, że bal maturalny to idealna okazja. Niestety tuż przed uroczystością Gia wypowiada słowa, które Bradley interpretuje trochę opatrznie, chociaż później okazuje się, że wiele w nich prawdy. W wyniku kłótni para zrywa, a nastolatka nie ma kim pochwalić się przed znajomymi. Dziewczyna jest przekonana, że teraz już nikt nie uwierzy w istnienie jej starszego chłopaka i jest załamana. Niespodziewanie w jednym z samochodów Gia dostrzega przystojnego chłopaka, który odwiózł swoją siostrę na bal, a w jej głowie kiełkuje szalony plan. Nastolatka prosi nieznajomego, by udawał jej chłopaka, a ten się na to zgadza. Tym sposobem Gia nie zostanie okrzyknięta przez znajomych kłamcą i wszyscy będą mogli podziwiać starszego od nich studenta. Przecież nikt nie dowie się, że to nie Bradley, a para będzie udawać zakochaną…

Czy szalony plan Gii się powiedzie? Czy znajomi uwierzą, że chłopak, który przyszedł z nią na bal to Bradley? Co jeśli wszystko wymknie się spod kontroli? Czy to jedyne spotkanie z tajemniczym nieznajomym?

Powieść Kasie West to już kolejna lekka młodzieżówka autorki, którą miałam okazję przeczytać. Książka to historia o nastolatkach, którzy przeżywają pierwsze miłości, kłótnie w przyjaźniach i mają problemy typowe dla tej grupy wiekowej. Oprócz tematów poruszanych większości książek tego typu West pisze także o uzależnieniu od mediów społecznościowych, wirtualnym świecie i tym, co tak naprawdę powinno być ważne dla młodych ludzi. Autorka uświadamia czytelnika, że to nie ilość lajków czy serduszek na Facebooku czy innym portalu społecznościowym jest najważniejsza, a prawdziwe relacje tworzone w rzeczywistości. Kasie west podkreśla także, że każdy z nas popełnia błędy i zawsze ma szansę, by je naprawić i się zmienić.

7/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?