13/11/21

"A miało być tak pięknie" - Małgorzata Kalicińska, Katarzyna Kalicińska

24/100/5910/2021

Główna bohaterka powieści to Dominika, przez przyjaciół nazywana Miką. Dziewczynę poznajemy jako pełną energii, pasji i marzeń dziewiętnastolatkę. Wszystko co robi, robi na na sto procent, żyje na pełnych obrotach i wszystko bardzo mocno przeżywa. Młoda i przebojowa Mika szuka swojej drogi w szarej rzeczywistości lat 90. Mika wcześnie, lecz intensywnie zakochuje się w Janku – artyście, muzyku, poecie. Młodzi ludzie szybko biorą ślub i tak samo szybko na świecie pojawia się dziecko.

Dominika dalej ma głowę pełną marzeń i planów, ale coś zaczyna się psuć w jej związku, proza życia przerasta młodych ludzi, a Janek odchodzi do kochanki. To trudny okres dla młodej kobiety, która rozstanie z mężem przeżywa tak, jakby jej świat już się zwalił i rozpadł na wiele małych kawałków. To właśnie wtedy z pomocą przychodzą rodzina i przyjaciele. Mika powoli na nowo buduje swoje szczęście, bierze się w garść i opiekuje synkiem. Stara się na nowo poukładać swoje życie tak, aby nie zabrakło w nim nie tylko odpowiedzialności i pracy, ale także odrobiny szaleństwa i dużej dozy optymizmu. Kobieta jednocześnie kontynuuje wymarzone studia i zaczyna pracę w telewizji. To jednak nie koniec zmian w życiu Miki. Kiedy Dominika powoli odkrywa kulisy telewizji na horyzoncie niespodziewanie pojawia się kolejna miłość…

Czy Mika jest gotowa na nowy związek? Czy kobieta poukładała już swoje życie i to koniec niespodziewanych zmian? Czy dzięki swojemu optymizmowi, chęciom do działania i ciężkiej pracy bohaterka osiągnie sukces? 

Powieść Katarzyny i Małgorzaty Kalicińskich to historia młodej kobiety pokazująca, że nigdy nie można się poddawać i warto walczyć o to, na czym nam naprawdę zależy, a na prawdziwą miłość nigdy nie jest za późno. Kobiety w swojej powieści opowiadają o trudnych wyborach, pogodzeniu rodziny i pracy, a także relacjach z przyjaciółmi i partnerami. Polecana przeze mnie powieść to książka idealna na wolne popołudnie. Niewyjaśnione zakończenie zachęca do sięgnięcia po drugi tom, aby poznać dalsze losy głównej bohaterki i dowiedzieć się, czy abonent faktycznie niedostępny jest tylko czasowo.

6/10

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?