05/10/21

"Rokko" - Barbara Ciwoniuk

Tytułowy bohater to nastolatek, który wychowuje się z ojcem. Rokko, a właściwie Roch mieszka w bogatym domu i nigdy nie narzeka na brak pieniędzy. Nie ma jednak dobrego kontaktu z ojcem – sławnym pisarzem, który bardziej skupia się na karierze i romansach niż na opiece nad synem, a matka chłopaka nie żyje. W życiu Rokka zaczynają się pewne zmiany. Do domu przyjeżdża babcia, która mówi ojcu chłopaka, że jeśli w kilka miesięcy nie znajdzie sobie żony i się nie ustatkuje straci syna. Tego samego dnia stara gosposia, która nie wzbudzała sympatii nastolatka odchodzi z pracy, a na jej miejsce zostaje zatrudniona studentka polonistyki – Dagmara, która bardzo dobrze gotuje i dba o czystość w domu. Rokko ma dużo znajomych, którzy bardzo go lubią. Do klasy Rocha dołącza piękna dziewczyna – Raisa i Laser, który po raz kolejny nie zdał do następnej klasy. Chłopak wyjeżdża z ojcem na kilka dni do Sopotu. To właśnie w tym mieście poznaje tajemnicę z przeszłości i przygarnia nowego przyjaciela – Molo – maltretowanego psiaka. Nastolatka coraz bardziej ciekawi nie do końca wyjaśniona śmierć matki, dowiaduje się także, że kariera ojca w przeszłości być może przyczyniła się do śmierci najbliższej mu osoby. Chłopak jak większość nastolatków w tym wieku przeżywa lepsze i gorsze chwile i na różne sposoby próbuje zwrócić na siebie uwagę bliskich mu osób. 

Czy w życiu Rocha nadejdą zmiany na lepsze? Czy ojciec Rokka znajdzie żonę i zmieni swoje postępowanie? Czy wyjaśni się sprawa śmierci matki nastolatka?

Powieść Barbary Ciwoniuk to krótka książka, która opowiada losy zwykłego nastolatka, ukazuje jego wzloty i upadki, nowe przyjaźnie i pierwsze miłości. Pomimo tego, że książka była bardzo życiowa, autorka niczego nie koloryzowała, a akcja była wartka powieść nie do końca przypadła mi do gustu. Niewyjaśnione do końca zakończenie i niektóre zachowania głównego bohatera znacząco wpłynęły na moją ocenę. Pomimo tego polecam książkę każdemu, kto szuka krótkiej młodzieżówki traktującej o problemach zwykłego nastolatka, jego relacjach z bliskimi, kolegami i przygodach w szkole.

5/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?