10/08/21

"The Introverts" - Zuzanna Brodowska

„Widocznie bycie introwertykiem nie oznacza tylko zamykania się w sobie”


Książka zachęciła mnie do sięgnięcia po nią nie tylko niecodzienną okładką, którą można odczytywać na różne sposoby. Już sam tytuł i opis z tyłu powieści wskazywał, że będzie ona opowiadać losy dziewczyny, która mówiąc kolokwialnie, nie potrzebuje do szczęścia wielu ludzi. Potrzebowałam podobnej historii o introwertyczce skierowanej do ludzi, którzy mogą utożsamiać się z bohaterką. Autorka dobitnie pokazuje, że taki typ osobowości to nie koniec świata. Ludzie ci mogą funkcjonować normalnie, ale nie lubią tłumów, imprez, często potrzebują spokoju i samotności, którą lubią i wystarcza im towarzystwo osób prawdziwie bliskich, które ich w pełni akceptują.

Powieść skierowana do młodzieży nie jest typowym romansem. Autorka nie skupia się tylko i wyłącznie na miłości, która powoli rodzi się między bohaterami, a zwraca szczególną uwagę na odczucia i przemyślenia kreowanych przez siebie postaci. Główni bohaterowie, choć młodzi, już doświadczeni przez życie, niepozbawieni wad, ale posiadający swoje zalety.

Główna bohaterka powieści to nastoletnia, nieśmiała i zamknięta w sobie Hope Wintersnow. Dziewczyna nie jest podobna do swoich rówieśników, nie lubi wielu ludzi wokół siebie, imprez z dużą ilością alkoholu, a przede wszystkim nie cierpi fałszywych ludzi. Kiedy więc odkrywa intrygę osoby, którą uważała za przyjaciółkę i chłopaka, w którym była zakochana, całkowicie zrywa kontakt z tą dwójką i resztą dotychczasowych znajomych. Chociaż Hope ma złamane serce, stopniowo zaczyna lubić swoją samotność. Nastolatka zatapia się w książkach, które dają jej wytchnienie i przenoszą do innego świata. Powoli zaczyna także doceniać magię muzyki i to ona jako druga zaraz po powieściach daje dziewczynie możliwość poznania samej siebie i pokochania się taką, jaką jest naprawdę. W świat muzyki Hope powoli wprowadza poznany przez przypadek Aiden – chłopak, który niedawno przeniósł się do jej szkoły.

Debiut Zuzanny Brodowskiej to książka zdecydowanie warta uwagi. Z pewnością spodoba się wielu nastolatkom, a szczególnie tym podobnym do Hope – introwertykom, którzy stracili nadzieję na prawdziwą przyjaźń i miłość. Historia stworzona przez autorkę to opowieść o przełamywaniu swoich barier, poszukiwaniu siebie i akceptowaniu takim, jakim się jest, odnajdywaniu radości z małych rzeczy i swoich pasji, a także, a może przede wszystkim o tym, jak ważna jest miłość i jak bardzo należy o nią dbać.

Książkę otrzymałam z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl Bardzo dziękuję serwisowi i wydawnictwu NovaeRes za możliwość poznania wyjątkowej historii Hope i Aidena i zrecenzowania powieści.

8/10


 

 

2 komentarze:

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?