31/08/21

"Bachor" - Katarzyna Ryrych

Arek ma czternaście lat i nie zna swojego ojca. Chłopak od najmłodszych lat był nazywany „bachorem” przez partnera matki, który nigdy nie wzbudzał jego zaufania, a tylko wywoływał strach. Nastolatek ma dość bycia tresowanym przez ojczyma i ignorowanym przez matkę. Chłopak, który szuka zrozumienia i bliskiej osoby postanawia na własną rękę odnaleźć ojca w tajemnicy przed mamą. 

Arek rozpoczyna swego rodzaju śledztwo i na podstawie starych zdjęć odszukuje dawnych partnerów matki. Tytułowy „bachor” typuje trzech najbardziej prawdopodobnych kandydatów na ojca i postanawia się z nimi spotkać, oświadczając, że przez kilkanaście lat nie wiedzieli, że mają syna. Kolejne spotkania otwierają chłopakowi oczy, sprawiają, że coraz więcej dowiaduje się o matce, jej przeszłości, tajemnicach i dawnych partnerach. Arek małymi krokami powoli odkrywa kim była jego mama, zanim pojawił się na świecie, jak wpłynęło to na jej teraźniejszość i kim jest on sam. Jedno wie na pewno, nie jest bachorem.

Kim są potencjalni kandydaci na ojca? Co spotkania z każdym z nich dadzą Arkowi? Dlaczego partnerzy matki tak bardzo różnią się od siebie? Dlaczego kobieta pokochała obecnego partnera?

Książka autorstwa Katarzyny Ryrych to krótka powieść, która porusza wiele trudnych tematów. Podobnie jak w innych książkach autorka opowiada historię trudną, z niełatwym zakończeniem idealnie rozumiejąc młodych ludzi. Książka porusza takie problemy jak biologiczne rodzicielstwo, przemoc w rodzinie, szukanie swojego miejsca na ziemi i osoby, która pokocha nas takimi, jakimi jesteśmy. Polecam tą obyczajową książkę wszystkim, nastolatkom i nie tylko, którzy szukają powieści, która po przeczytaniu zmusi do refleksji

6/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?