31/07/21

"Długa wędrówka" - Martin Widmark, Emilia Dziubak

Ta krótka książka to przejmująca opowieść o dwojgu dzieci, które mieszkają po dwóch stronach morza.

Kiedy po zachodzie słońca na niebie pojawiają się pierwsze gwiazdy Adam traci najlepszego przyjaciela – psa Rufusa. Chłopiec, który mieszka z babcią pogrąża się w żałobie i zupełnie traci chęć do życia.

W tym samym momencie po drugiej stronie morza wraz ze wschodem słońca Sonia wyrusza w długą wędrówkę za swoją kotką. Dziewczynka od początku wie, że Kicia prowadzi ją w konkretne miejsce. W czasie podróży dziecko niejednokrotnie jest głodne, doświadcza znieczulicy dorosłych i jest oszukiwane. Mimo to Sonia niestrudzenie podąża za coraz grubszą kotką zdając sobie sprawę, że zwierzątko będące jej przyjacielem zna cel męczącej i długiej wędrówki. 

Sonia i Kicia docierają do chatki Adama i jego babci. Dziewczynka z pomocą kotki pomagają odzyskać chłopcu radość z życia i sprawiają, że ponownie zaczyna się uśmiechać.

Co sprawi, że Adam znowu zapragnie żyć pełnią życia? Jak Sonia wpłynie na los chłopca? Jaką rolę odegra w tym wszystkim Kicia?

Przepiękne ilustracje Emilii Dziubak dopełniają historię stworzoną przez Martina Widmarka sprawiając, że czytelnik jeszcze więcej dowiaduje się z książki.

Piękna i krótka książka kierowana głównie do dzieci może być czytana przez każdego. Historia Sonii Adama to opowieść o smutku, stracie i żałobie, ale także o sile prawdziwej przyjaźni i radości. Książka zdecydowanie warta przeczytania, niezależnie od wieku!

8/10


 

2 komentarze:

  1. Uwielbiam książki, które ilustruje pani Emilia Dziubak - są piękne nie tylko pod względem ilustracji, ale zazwyczaj mają również piękną i wartościową treść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dotychczas przeczytanych książek mam podobne wrażenie :) A ilustracje Emilii Dziubak to chyba jedne z moich ulubionych :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?