29/07/21

"Musisz to komuś powiedzieć" - Barbara Ciwoniuk

Milena to jedna z głównych bohaterek powieści. Dziewczyna jest cicha, nie wychodzi przed szereg i dobrze się uczy. Niektóre zachowania nastolatki są bardzo irytujące : wstydzi się tego, że nigdy nie piła czy nie paliła. Milena często musi doradzać swojej szalonej przyjaciółce, jest głosem rozsądku.

Kama jest energiczną i pomysłową szaloną dziewczyną. Brak ojca w życiu nastolatki spowodował, że czuje się gorsza, niekochana. Kamila nie dogaduje się z matką i bardzo często pakuje się w kłopoty. Kama zakochuje się w chłopakach, na których nie powinna nawet zwracać uwagi, nie zauważając tych, którzy zawsze są blisko.

Wszystko wskazuje na to, że wakacje Mileny będą nudne, ale już pierwsze dni lata przynoszą wiele niespodzianek. Pomimo tego, że Kama niejednokrotnie zawiedzie nastolatkę, a Paweł – dotychczasowy obiekt westchnień nie okaże się ich wart wolne dni przyniosą wiele nowych doświadczeń.

Za sprawą matki dziewczyny w ich domu pojawi się tajemniczy chłopak po przejściach. Łukasz to nastolatek z trudną przeszłością, którego wszyscy posądzają o branie narkotyków. Nowy znajomy Mileny jest bardzo zdystansowany, tajemniczy i nie przepada za Kamą.

Czy Milena odnajdzie chłopaka, który jest wart jej uwagi? Czy Kama zmieni niektóre ze swoich zachowań i przestanie pakować się w ciągłe kłopoty? Czy Łukasz jest naprawdę taki, za jakiego wszyscy go uważają? 

Ciekawym wątkiem, który poruszyła autorka jest przedstawienie sylwetki Marii Konopnickiej. Z książki możemy bardzo dużo dowiedzieć się o polskiej poetce.

Książka Barbary Ciwoniuk kierowana jest do nastolatków i porusza bardzo wiele tematów, które są bliskie tej grupie wiekowej. Polecam tą wciągającą powieść, która porusza ważne tematy między innymi siłę miłości i prawdziwej przyjaźni, rolę alkoholu czy narkotyków w życiu młodych ludzi, a także problemy rodzinne.

6/10


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?