08/06/21

"Świat do góry nogami" - Beata Ostrowicka

Śmierć najbliższej osoby zdecydowanie wywraca świat do góry nogami. 

Życie szesnastoletniej Oli i jej rodziny diametralnie zmieniło się, kiedy umarła mama dziewczyny. Otoczenie zaczęło wymagać od nastolatki zbyt dużo. Ola musi opiekować się młodszym rodzeństwem, dbać o dom, a przecież chodzi jeszcze do szkoły i powinna się uczyć. 

Dziewczyna nie może się pogodzić z odejściem mamy i zbyt dużą ilością obowiązków, które spadły na jej głowę. Wszyscy oczekują od Oli odpowiedzialności, rozsądku i są ekspertami w jej sprawie. Nastolatka jest zmęczona, smutna i zagubiona. W jej życiu pojawia się także chłopak.

Czy Ola pogodzi się ze śmiercią mamy? Czy nastolatka podoła dużej ilości obowiązków i opiece nad młodszym rodzeństwem? Czy dziewczyna przeżyje pierwszą prawdziwą nastoletnią miłość? Czy Ola może liczyć na wsparcie i pomoc najbliższych?

Powieść Beaty Ostrowickiej to krótka książka, w której został poruszony bardzo trudny temat. Autorka nie mówi tylko o pierwszej miłości i przyjaźni jak w większości książek dla młodzieży. Beata Ostrowicka porusza bardzo trudny i delikatny temat jakim jest śmierć najbliższej osoby – rodzica i radzenie sobie młodego człowieka ze stratą. Wzruszająca i wciągająca powieść jest zdecydowanie warta przeczytania.

7/10


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?