29/06/21

"Cudowny chłopak" - R. J. Palacio

August to inteligentny i dowcipny dziesięciolatek. Życie chłopca wyglądałoby zupełnie inaczej, gdyby nie choroba genetyczna, z powodu której ma zdeformowaną twarz. 

Do tej pory August Pullman przeszedł dwadzieścia siedem operacji. W domu chłopczyk czuje się bezpieczny i bezwarunkowo kochany przez rodziców, starszą siostrę i ukochaną suczkę – Daisy. 

August do tej pory uczył się w domu, a jego nauczycielką była mama. Teraz rodzice zdecydowali, że ich syn jest gotowy do pójścia do piątej klasy do normalnej szkoły. W tym miejscu ludzie nie dadzą zapomnieć dziesięciolatkowi o tym, że ma zdeformowaną twarz. Dzieci potrafią odwrócić się od Augusta, bać się jego dotyku, a nawet wyśmiewać się z chłopca. Szybko jednak okaże się, że dziecko może liczyć także na dobroć i wyrozumiałość ze strony innych uczniów. Większość osób, które poznają lepiej Augusta zaprzyjaźniają się z chłopcem i spędzają miło czas. Kontakt z rówieśnikami powoli zmienia Augusta: dziesięciolatek szybko wydoroślał i zmienił się pod wieloma względami. August nie ma wpływu na swój wygląd, jednak okazuje się, że inni są w stanie go zaakceptować. 

Autorka poświęciła swoją książkę osobie, która już na pierwszy rzut oka różni się od innych. R. J. Palacio nie zachęca czytelnika do litości nad takimi ludźmi, lecz zachęca odbiorców do akceptacji i zrozumienia, a także otwartości na inne od nas osoby. Tą zdecydowanie wartą uwagi książkę powinien przeczytać każdy, bez względu na wiek.

8/10


 

2 komentarze:

  1. Film mam już za sobą, pora teraz na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wyjątkowo oglądnęłam pierwszy film, a później wysłuchałam audiobooka :) Książkę polecam :D

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?