22/04/21

"Wszystkie lajki Marczuka" - Paweł Beręsewicz

W gimnazjum zostaje ogłoszony grupowy konkurs. Polega on na stworzeniu projektu, w ramach którego zostanie spopularyzowana postać miejscowego bohatera. 

Do konkursowego zadania przystąpiły dwie grupy i obie wybrały postać Jana Marczuka. Bohater to młody chłopak, który uratował wielu Żydów przed zagładą. Coraz częściej na Facebooku i innych komunikatorach można znaleźć informacje o Marczuku. O tej postaci wiedzą już wszyscy: uczniowie, nauczyciele, dyrektor, a nawet Kuratorium Oświaty i media. W całej Polsce aż głośno od prawdziwych informacji o Marczuku, ale także plotek o tej postaci. Kim tak naprawdę jest młody mężczyzna?

Autor powieść podzielił na dwa równoległe światy: ten z przeszłości – historię Jana Marczuka i ten teraźniejszy – codzienne wydarzenia z życia gimnazjum i jego uczniów.

Powieść Pawła Beręsewicza to bardzo ważna książka z niespodziewanym zakończeniem. Autor pokazuje czytelnikowi jak bardzo internet i media wpływają na przekształcanie prawdziwych wydarzeń, dorabianie innych historii do prawdziwych bohaterów i kreowania innego, równoległego i lepszego świata. 

Powieść watra przeczytania, nie tylko przez nastolatków, która uświadamia czytelnika o mocy mediów społecznościowych i internetu.

6/10

 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?