20/04/21

"Jagodowe niebo" - Katarzyna Ziemnicka

Powieść składa się z dwóch opowiadań. W pierwszym  – „Jagodowe niebo” poznajemy Celinę, a w drugim „Samotna gwiazda” Michalinę. Bohaterki łączy jedno – życie każdej z nich w jednym momencie przewraca się do góry nogami i będą musiały pogodzić się z nadchodzącymi zmianami.

Celina musi na jakiś czas wyprowadzić się z domu i trafia na wieś do babci. Dziewczyna musi odnaleźć się w nowej szkole i poznać nowych znajomych. Na początku nie idzie jej to łatwo, ale z biegiem czasu i po zmianie swojego zachowania zaprzyjaźnia się z wieloma osobami, a nawet zakochuje się w Andrzeju. Nastolatka wraz z chłopakiem wygrywają także ważny konkurs przyrodniczy.

Michalina to trzynastolatka mieszkająca w Warszawie. Dziewczyna miała wyjechać na wakacje do Portugalii, ale pokłóciła się z mamą. Kobieta na urlop chciała zabrać swojego partnera, ale Misi się to nie podobało. Dziewczyna pierwszy raz zostaje sama w domu na dwa tygodnie, które wydają się wiecznością. Misia nie dbała wcześniej o relacje koleżeńskie, nie ma także nikogo, kot by się nią zaopiekował. Zawsze zajętej sobie dziewczynie nie zależało na przyjaźniach. Dopiero teraz dostrzega brak bliskich jej osób. Michalina zmienia jednak swoje zachowanie, poznaje nowych przyjaciół, a może nawet zyskuje miłość.

Czy nastolatki zrozumieją jakie błędy popełniały w przeszłości? Czy nowe przyjaźnie i znajomości jakie zawiązały dziewczyny przetrwają próby? 

Powieść Katarzyny Ziemnickiej to lekka i krótka książka na którą składają się dwa opowiadania. Autorka pokazuje przemianę dwóch nastolatek, proces zmian, który zachodzi w nich samych, a także sposób w jaki zyskują nowych przyjaciół i znajdują pierwszą miłość. 

Książka polecam każdemu nastoletniemu czytelnikowi, choć finał opowiadań jest przewidywalny, to autorka przekonuje czytelnika, że nigdy nie jest za późno na zmiany i warto walczyć o to, czego się pragnie.

7/10


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?