24/04/21

"Syn złodziejki" - Grażyna Bąkiewicz

Główny bohater występujący w powieści to piętnastoletni Hieronim Wróbelek. 

Wszystkim w okolicy nazwisko wydaje się znane, ponieważ chłopak jest synem Zofii i Pawła pary łódzkich złodziei i jak sam twierdzi nic tego nie zmieni. 

Mieszkający w Łodzi, a dokładniej zazwyczaj w krzakach na Widzewie nastolatek nie ma stałego domu, jest przenoszony z jednej rodziny zastępczej do drugiej. 

Dla Hieronima Pan Bogus jest bardzo ważną osobą – przyjacielem, ale także zastępuje mu ojca. 

Chłopak czasem widuje się z matką, teraz kobieta żałuje że kradła, wstydzi się tego i chce zbliżyć się do syna, pragnie jego przebaczenia. Nastolatek powoli odkrywa coraz więcej powiązań matki z łódzkim światem przestępczym, dowiaduje się też, że tak naprawdę matka go chroni.

Czy Hieronim jest bezpieczny? Czy chłopak zbliży się do matki? Jak zakończą się losy nastolatka, który nie ma bliskich i stałego domu?

Książka Grażyny Bąkiewicz to wielowątkowa powieść z wartką akcją i ciekawymi bohaterami. Autorka przekonuje czytelnika, że należy brać odpowiedzialność za podjęte decyzje i ponosić ich konsekwencje, a także pokazuje jak bardzo przeszłość i zachowania rodzica wpływają na dziecko. Powieść polecam każdemu, kto chce przeczytać wciągającą książkę i poznać historię syna znanych łódzkich złodziei. 

6/10


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?