29/04/21

"Wakacje z gangsterem" - Barbara Ciwoniuk


Gabi właśnie rozpoczęła wakacje, miał to być czas odpoczynku przed klasą maturalną. Niestety wolne miesiące nie zapowiadają się dobrze, a dziewczynie wydaje się, że to będą to jej najgorsze wakacje. 

Nastolatka niedawno dowiedziała się, że jej mama zdradzała ojca. Gabrysia trafia więc na zupełne odludzie, do rodzinnej wsi taty. Nie ma tu przyjaciół, niedawno zerwała z chłopakiem, nikogo nie zna, nie mówiąc już nawet o tym, że we wsi nie ma internetu. Jest to jednak dobre miejsce do odpoczynku, oderwania się od rzeczywistości i zebrania myśli zarówno dla dziewczyny jak i jej ojca. 

Gabi jest bardzo pesymistycznie nastawiona, nie podoba jej się pobyt na wsi z dala od wszystkiego. Miejsce w którym przebywa to mała wieś, w której nie dzieje się nic ciekawego, można tu usłyszeć tylko plotki i zobaczyć wielu panów, którzy raczą się napojami alkoholowymi przed sklepem. Na szczęście nastolatka w sklepie poznaje sympatycznego chłopaka. 

Nie działo się tu nic, ale do czasu… We wsi zdarzył się wypadek, a jego ofiarą jest przystojny niebieskooki gangster. Gabi nie liczyła, że te wakacje będą udane, ale dziewczyna pozna wielu nowych przyjaciół, przeżyje ciekawe przygody, a może nawet pierwszą miłość. Jedno jest pewne: tych wakacji nastolatka nigdy nie zapomni. 

Kim jest tajemniczy gangster? Czy w rodzinie Gabi jest szansa na naprawę sytuacji? Do kogo dziewczyna zapała prawdziwym uczuciem? Czy na wsi można uda się jej poznać wartościowych ludzi, na których zawsze będzie mogła polegać? Jaki przygody może przeżyć nastolatka w małej rodzinnej wsi ojca?

Powieść Barbary Ciwoniuk to ciekawa książka z wartką akcją i różnorodnymi bohaterami. Lekka lektura, idealna na wolny wieczór, najlepiej wakacyjny, która wciąga już od samego początku. Powieść polecam każdemu nastolatkowi, który szuka przygodowej książki, która szybko się czyta.

6/10


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?