04/03/21

"Spalone mosty" - Izabella Frączyk

4/100/950/2021

Powieść to już drugi tom z cyklu Stajnia w Pieńkach, który bardzo przypadł mi do gustu. Konie to zwierzęta, które są mi bliskie, a autorka opisuje je z dużym realizmem łącząc z ciekawą historią głównej bohaterki.

Izabella Frączyk na kartach tej powieści kontynuuje losy poznanych w pierwszej części bohaterów, ale też przedstawia nam nowe postacie.

Magda na dobre zadomowiła się na wsi, choć nowych problemów nie brakuje, a tych starych nie da się zostawić za zamkniętymi drzwiami. Bohaterka bierze rozwód z Tomkiem i rozwija swoje mini-zoo, przy okazji dowiadując się coraz to nowych rzeczy o zwierzętach i ćwicząc jeździeckie umiejętności. Dziewczyna zawsze może liczyć na pomoc niezastąpionych przyjaciół, sąsiadów i mieszkańców okolicznych wsi. 

W życiu Alicji także nadejdzie wiele zmian, tych dobrych, ale niestety też tych złych, a także takich w ogóle nieoczekiwanych. 

Zmiany nie ominą także Adama – prowadzącego pobliski hotel. 

Kobiety poznają także Marka, który okaże się miłym i pomocnym mężczyzną, na którym zawsze będzie można polegać. 

Jest jeszcze Zofia, którą coraz więcej trzeba się opiekować, jej choroba postępuje, a kobieta skrywa jeszcze wiele tajemnic. Na szczęście przyjaciele mogą liczyć na wzajemną pomoc i wsparcie w trudnych chwilach, a może na coś jeszcze?

Czy kiedy wszystko zaczyna się układać zawsze muszą nadejść gorsze chwile? Czy Magda poradzi sobie z problemami i nie zrezygnuje z prowadzenia Stajni w Pieńkach? Czy Alicja i Magda mają jeszcze szansę na miłość? Jakie tajemnice skrywa Zofia? Co do życia głównych bohaterów wniosą nowe postacie?

Izabella Frączyk w kontynuacji swojej powieści opowiada dalsze losy Magdy, która zdecydowała się porzucić miejskie życie i przejąć po babci Feli stadninę w Pieńkach. Kobieta zaryzykowała wiele, ale zyskała jeszcze więcej – nowych, prawdziwych przyjaciół, przyjaznych ludzi, swoje miejsce na ziemi, a może nawet szansę na nową miłość? 

Autorka w swojej historii ukazuje siłę prawdziwej przyjaźni, sprostanie oczekiwaniom otaczających nas ludzi, a także drogę do osiągnięcia celów i marzeń i potrzebę zmian w życiu.

7/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?