26/01/21

"Twój Simon" - Becky Albertalli

Siedemnastoletni Simon Spier to fan Harry’ego Pottera, nałogowy pożeracz oreo i miłośnik muzyki alternatywnej. Nastolatek, jak każdy inny chce kochać i być kochanym. 

Jego historia jest jednak nieco bardziej skomplikowana, ponieważ Simon jest gejem. Nie ujawnił tego jeszcze nikomu ze swego otoczenia, nawet paczce najlepszych przyjaciół. 

Spier ukrywa swoją orientację seksualną, ponieważ nie jest jeszcze gotowy na coming out. Regularnie mailuje jednak z Blue, który także jest gejem i chodzi do tej samej szkoły. Nastolatkowie w swoich wiadomościach wymieniają się szczegółami ze swojego życia, jednak nie znają swojej prawdziwej tożsamości. 

Kiedy napisana przez Spiera wiadomość wpada w niepowołane ręce, pojawia się ryzyko, że jego wielki sekret ujrzy światło dzienne. A co gorsza w niebezpieczeństwie znajdzie się także Blue, tak bardzo ważna dla Simona osoba. 

Oprócz obmyślania sposobu wyjawienia prawdy w przechodzącej kryzys paczce przyjaciół chłopak musi mierzyć się także z codziennymi problemami. Odskocznią dla Spiera są maile regularnie wymieniane z tajemniczym chłopakiem.

Powieść to warta uwagi historia, która niesie za sobą mądry przekaz. Książka w lekki i zabawny sposób podejmuje kontrowersyjny temat jakim jest inna orientacja seksualna. Historia ma jednak prosty przekaz: każdy z nas zasługuje na szacunek, akceptację i miłość.

6/10 ⭐


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?