30/12/20

"Skafander i motyl" - Jean-Dominique Bauby

Jean-Dominique Bauby kochał życie, jednak ono zamknęło mężczyznę jak w skafandrze w jego własnym ciele. Niespodziewany wylew krwi do mózgu zaskoczył go w chwili, gdy wypróbowując nowy model BMW, jechał na spotkanie z kobietą. Świadomość odzyskał kilka miesięcy po feralnym zdarzeniu, jednak nadal był zamknięty jak w więzieniu w bezwładnym ciele. Autor książki słyszał, widział na jedno oko, którym mrugał niczym motyl, mógł nieznacznie poruszać głową i stworzył własny system komunikacji ze światem. Nie mógł przełykać pokarmów ani samemu oddychać. Po wypadku stracił swoje ciało i był w nim zamknięty jak w skafandrze. 

Jest to wyjątkowa autobiografia „wymrugana” przez autora z pewnością zmuszająca nas do refleksji nad kruchością i ulotnością życia. Serdecznie polecam tą poruszającą i dającą do myślenia książkę.

7/10 ⭐


 

2 komentarze:

  1. Heej :) super błog :) nigdy nieczytałam tej książki :) zapraszam do mnie https://wrzosowa-czytelniczka.webnode.com/ książkomaniacy łączmy się ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa :) Na pewno do Ciebie zajrzę ;)

      Usuń

Czytelniku!
Będzie mi bardzo miło jeśli podzielisz się swoim zdaniem o tekście, lub opinią o książce. Motywuje mnie to do dalszego pisania i tworzenia kolejnych recenzji. :)
Pamiętaj jednak, aby zrobić to w sposób kulturalny i z szacunkiem - do innych Odwiedzających, samego Autora jak i do mnie jako Twórcy.
Niech moc książkowych podróży - tych małych i tych dużych będzie z Tobą. :D

Dowiedz się o mnie czegoś więcej :)

Poznaj mnie lepiej!

Już od jakiegoś czasu mierzyłam się z zamiarem zaktualizowania tego wpisu, bo czułam, że ten poprzedni już nie do końca do mnie pasuje i nie...

Co czytają inni?